نوجوانی که از خواب مصنوعی ۱۰ ماهه بیدار شده از کرونا چیزی نمی‌داند

جوزف فلاویل ۱۹ ساله طی دوران خواب مصنوعی در بیمارستان دو بار به کووید مبتلا و درمان شده است

جوزف فلاویل، اول مارس ۲۰۲۰ هنگام قدم زدن در «برتون آپون ترنت»، با یک خودرو تصادف کرد - عکس از شبکه‌های اجتماعی 

نوجوانی که چند هفته قبل از ورود بریتانیا به قرنطینه ملی، به کُما رفته بود، به تازگی از وضعیت بیهوشی خارج شده اما خبر ندارد که جهان در بحبوحه همه‌گیری کرونا است. این نوجوان ۱۹ ساله دوبار هم به کووید-۱۹ مبتلا شده و سپس بهبود یافته است.

«جوزف فلاویل»، اهل استافوردشایر، اول مارس ۲۰۲۰ هنگام قدم زدن در «برتون آپون ترنت»، با یک خودرو تصادف کرد و مغزش به شدت آسیب ‌دید. او ۱۱ ماه گذشته را در کُما بوده و خبر ندارد که همه‌گیری کرونا سراسر جهان را فراگرفته است.

روند بهبودی این نوجوان به آهستگی آغاز شده و خانواده‌ وی روز یکشنبه در رسانه‌های اجتماعی اعلام کردند که او در دوره خروج از مرحله دوم کُما، پیشرفت بیشتری داشته است. در آخرین به‌روزرسانی صفحه جمع‌آوری کمک‌های مالی جوزف با نام «سفر جوزف»، در مورد این که چطور واکنش‌های او در برابر دستورات و محرک‌های ساده شروع شده‌اند، توضیح داده شده است. بنا بر شرح ارایه شده، او در حال حاضر قادر است «هر دو پای خود را حرکت بدهد» و «وقتی از او درخواست می‌کنیم، گوش سمت چپ و راست خود را لمس ‌می‌کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کیت یاربو، عمه این نوجوان، در مصاحبه با ایندیپندنت می‌گوید که اگر چه او «به دلیل ناتوانی در سخن گفتن در رنج است» اما درعین‌حال می‌تواند «با یک‌بار چشمک زدن، پاسخ بله و با دو بار چشمک زدن، مخالفت خود را اعلام کند.»

در پاسخ به این سؤال که آیا جوزف درباره همه‌گیری چیزی می‌داند یا نه، خانم یاربو توضیح داد که خانواده وی «نمی‌دانند که آیا جوزف از اوضاع خبر دارد یا خیر چرا که او هنوز قادر به تکلم نیست.» او اضافه کرده است که از سپتامبر ۲۰۲۰، مادر جوزف فقط یک‌بار اجازه داشته تا او را در روز تولدش ملاقات کند که آن هم «با فاصله دو متری و با تجهیزات کامل محافظت شخصی انجام شده است». او گفت که تمام ارتباطات با برادرزاده‌اش، از طریق «برنامه زوم» بوده است.

جوزف که در «د فررز آکادمی» در برتون در سال آخر دبیرستان بود، در مارس سال گذشته دچار آسیب شدید مغزی شد.او شش ماه در بیمارستان عمومی «لِستِر» در کوما بود و سپس در ماه سپتامبر به مرکز توانبخشی «آدریلی گرین» در شهر«استوک آن ترنت» منتقل شد.

این نوجوان ۱۹ ساله، قبل از این حادثه بسیار ورزشکار و فعال بود و به بازی هاکی، مسابقات کریکت داخل کشوری، موج‌سواری و اسکی می‌پرداخت. قرار بود که او در ماه مه ۲۰۲۰  جایزه طلای دوک ادینبورگ را از کاخ باکینگهام دریافت کند.

خانواده آقای فلاویل در پویش «سفر جوزف»، نزدیک به ۳۳ هزار پوند جمع‌آوری کرده‌اند تا برای افزایش آگاهی از آسیب‌‌های شدید مغزی و حمایت از بهبودی درازمدت این نوجوان به کار گرفته شود.

© The Independent

بیشتر از جهان