محکومیت اعضای «هسته تروریستی وابسته به سپاه» در بحرین

«گروهان شهید قاسم سلیمانی» با هدف انتقام کشته‌شدن سلیمانی بمب‌گذاری‌هایی را برنامه‌ریزی کرده بود

دادستانی بحرین اعلام کرد برخی متهمان پرونده به ایران فرار کرده و مورد حمایت‌ سپاه پاسداران قرار دارند(تصویر آرشیوی)- Hamad I Mohammed/ REUTERS

دادگاه عالی کیفری بحرین ۱۸ مرد بحرینی را به‌‌علت عضویت در یک هسته تروریستی به نام «گروهان شهید قاسم سلیمانی»، به حبس محکوم کرد؛ احکام این افراد از ۵ سال زندان شروع می‌شود تا حبس ابد. 

گلف‌نیوز، روزنامه انگلیسی‌زبان که در دبی منتشر می‌شود، روز دوشنبه ۱۳ بهمن‌ماه، در گزارشی نوشته است که این گروه قصد بمب‌گذاری در مکان‌های کلیدی پادشاهی بحرین ازجمله ساختمان مرکزی اداره تحقیقات جنایی (CID)در منطقه العدلیه را داشته‌اند.

بنابر این گزارش هدف از این بمب‌گذاری‌ها «انتقام‌گیری از قتل قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران» بوده است که دی‌ماه سال گذشته در حمله نظامی آمریکا در بغداد کشته شد.  

متهمان که بین ۱۷ تا ۳۷ ساله‌اند، به تشکیل هسته تروریستی با پشتیبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دریافت آموزش نظامی در خارج از کشور و در اختیار داشتن مواد منفجره از سال ۲۰۱۷ متهم شده‌اند. از میان متهمان این پرونده، ۹ نفر در دادگاه حضور داشته‌اند، اما ۹ نفر دیگر به خارج از بحرین گریخته‌اند.

دادگاه هشت نفر از اعضای این گروه را به حبس ابد محکوم کرده است. دو نفر از متهمان این پرونده به ۱۵ سال، دو نفر دیگر به ۱۰ سال، یک نفر به هفت سال و پنج نفر به پنج‌سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش گلف‌نیوز، دادستانی عمومی بحرین پس از دستگیری تعدادی از متهمان در نیمه دوم ژانویه سال گذشته (بهمن۹۸)، تحقیقات درمورد این پرونده را آغاز كرده است. در جریان این تحقیقات مشخص شد برخی از متهمان اصلی پرونده درپی فرار از بحرین و استقرار در ایران، مورد حمایت‌ مالی و تدارکاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفته‌اند.

دادستانی بحرین اعلام کرد که تعدادی از متهمان «گروهی را برای انجام عملیات تروریستی در پادشاهی بحرین ایجاد كرده و بقیه متهمان را كه بعداً به آن پیوستند، جذب این گروه کردند و با هدف گسترش وحشت و هرج‌ومرج در میان مردم و تضعیف پایه‌های حکومت، شروع به ارتكاب به جنایت كردند».

یکی از مقام‌های دادستانی بحرین گفت که آن‌ها برای بمب‌گذاری در بحرین و هدف قرار دادن مقام‌های امنیتی برنامه‌ریزی کرده و برخی از این افراد برای به‌کارگیری سلاح گرم و مواد منفجره مورد استفاده در اجرای نقشه‌هایشان آموزش دیده بودند. 

او افزود که تحقیقات صحت این اطلاعات را به اثبات رسانده است و اینکه گروه وجوهی را جمع‌آوری کرده، مواد منفجره در اختیار داشته و برای هدف قرار دادن افراد امنیتی بحرین، بمب‌هایی را در مکان‌های عمومی جاسازی کرده بود.

همچنین تحقیقات ثابت کرده است که پس از كشته شدن قاسم سلیمانی، یكی از متهمان از سران گروه تروریستی خواسته است تا انتقام كشته‌شدن او را بگیرند و نام گروه خود را «گروهان شهید قاسم سلیمانی» (سرية الشهيد قاسم سليماني) بگذارند که که این نام مورد تأیید قرار گرفته است.