نمایندگی ایران در سازمان ملل ادعای بحرین را «دروغین» خواند

وزارت کشور بحرین: خنثی‌سازی حمله تروریستی به ابتدای سال جاری برمی‌گردد و تازه نیست

پرچم‌های بحرین، امارات متحده عربی و اسرائیل در کنار یکدیگر-Menahem KAHANA / AFP

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد ادعای بحرین در مورد خنثی‌سازی طرح حمله تروریستی مرتبط با جمهوری اسلامی را «یک نمونه دیگر از ادعاهای دروغین و بی‌پایه» خواند و آن را رد کرد. علیرضا میریوسفی سخنگوی این نمایندگی اظهارداشت: «به نظر می‌رسد هیچ محدودیتی برای حمله به ایران توسط ایالات متحده و کشورهای مشتری آن در منطقه وجود ندارد. آن‌ها تلاش می‌کنند توجهات را از خیانت اخیری که به فلسطینی‌ها و مردم خود کردند منحرف کنند.»

بحرین امروز اعلام کرد که اوایل سال جاری توطئه شبه نظامیان مورد حمایت ایران برای انجام حملاتی علیه دیپلمات‌ها و خارجی‌ها در این کشور جزیره‌ای، که محل استقرار ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده است، را خنثی کرده ‌است. 

بیانیه بحرین ساعاتی پس از آن منتشر شد كه تلویزیون دولتی سعودی و یك روزنامه محلی بحرینی در گزارش یكشنبه شب خود اعلام كردند که چنین توطئه‌ای به‌تازگی، و پس از عادی كردن روابط این جزیره پادشاهی با اسرائیل صورت گرفته‌است. 

وزارت کشور بحرین توضیحی در این خصوص منتشر کرد که در آن تاکید شده این موارد به ابتدای سال جاری برمی‌گردد و «تازه نیست.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این وجود، رسانه‌هایی از جمله خبرگزاری آسوشیتدپرس که خبر را منتشر کرده‌اند، این توضیح دولت بحرین را با دیده تردید می‌نگرند. آسوشیتدپرس نوشته است که در این کشور جزیره‌ای رسانه‌ها به شدت کنترل می‌شوند و دسترسی به چنین گزارش‌هایی به طور معمول محدود است.

جزئیات این توطئه پس از آن علنی شد که تنش میان ایران و آمریکا بار دیگر بالا گرفت. دولت ترامپ ادعا کرد با فعال کردن مکانیسم ماشه، دوباره به تمام تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه تهران به دلیل برنامه هسته‌ای را فعال می‌کند؛ اقدامی که با مخالفت علنی سایر قدرت‌های جهانی روبرو شد. 

بر اساس گزارش‌ها، شبه‌نظامیان به دنبال انتقام از حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی بودند که قاسم سلیمانی، فرمانده سابقه نیروی قدس سپاه پاسداران را در ماه ژانویه به قتل رساند.

بیشتر از جهان