ارتقای مقام معشوقه سلطنتی پادشاه تایلند به ملکه دوم

در ماه دسامبر گذشته بیش از ۱۴۰۰ عکس سلفی خصوصی و اغلب برهنه از او منتشر شده بود

این ارتقای مقام در ۲۶ ژانویه، احتمالا به‌عنوان هدیه‌ تولد ۳۶ سالگی به خانم وانگواجیراپاکدی داده شده است (تصویر آرشیوی)- Lillian SUWANRUMPHA / AFP

بنابر گزارش‌ها، ماها واجیرالونگ‌کورن، پادشاه تایلند، سینینات وانگواجیراپاکدی، معشوقه سلطنتی خود را تنها چند ماه پس از افشای عکس‌های برهنه‌ او، به‌عنوان ملکه دوم این کشور منصوب کرده است.

هرچند که این خبر هنوز به‌طور رسمی تأیید نشده، گزارش‌ها حاکی از آن است که این ارتقای مقام، در روز ۲۶ ژانویه، به‌عنوان هدیه‌ تولد ۳۶ سالگی به خانم وانگواجیراپاکدی داده شده است.

خانم وانگواجیراپاکدی پیش‌تر به‌عنوان محافظ سلطنتی پادشاه خدمت می‌کرد و تا اوت ۲۰۱۹ عنوان سرلشکر را داشت. او سه ماه پس از ازدواج این پادشاه ۶۸‌ ساله با همسر چهارمش، ملکه سوتیدا، به مقام «معشوقه سلطنتی» نائل شد.

او بعدتر به اتهام تلاش برای تضعیف مقام ملکه سوتیدا، تمام عنوان‌های خود را از دست داد.

خانم وانگواجیراپاکدی، که در سال ۲۰۰۸ از دانشکده پرستاری ارتش فارغ‌التحصیل شده و در زمینه‌های رزمی، نبرد‌های جنگلی و چتربازی در شب، دوره‌های نظامی گذارنده است، در سپتامبر سال ۲۰۲۰، پس از گذراندن ۱۰ ماه در یک کانون اصلاح و تربیت، از اتهام‌های پیشین «تبرئه» شد.

بازگشت او به کاخ با مخالفت طرفداران ملکه سوتیدای ۴۲ ساله روبرو شد. او نیز پیش از ملکه‌شدن، در واحدهای امنیتی کاخ، یک پست ارشد داشت.

در دسامبر سال ۲۰۲۰، بیش از ۱۴۰۰ عکس سلفی، اغلب برهنه و خصوصی، از خانم وانگواجیرپاکدی به بیرون درز کرد. این کار به گفته بسیاری، در تلاش برای جلوگیری از بازگشت او به دربار صورت گرفته بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اگر نایل شدن او به مقام ملکه دوم در روز سه‌شنبه حقیقت داشته باشد، او تحت پوشش قانون سختگیرانه‌ تایلند قرار خواهد گرفت که برای تهدید یا افترا و توهین به پادشاه، ملکه و دیگر افراد سلطنتی، مجازات حبس طولانی در نظر گرفته است. او همچنین از ثروت عظیم پادشاه بهره خواهد برد.

روز سه‌شنبه، پادشاه و خانم وانگواجیراپاکدی، با کت‌های آبی مشابه هم در مراسمی ظاهر شدند و تعدادی ماهی و پرنده آزاد کردند.

واجیرالونگ‌کورن پس از مرگ پدرش، بومیپول آدولیاده، که ۷۰ سال سلطنت کرد، در سال ۲۰۱۶ به سلطنت رسید. پادشاه کنونی که بیشتر وقت خود را در آلمان می‌گذراند، از سه ازدواج قبلی خود که همگی به طلاق انجامیده است، هفت فرزند دارد.

بخش عمده سال ۲۰۲۰ در کشور تایلند به اعتراض‌های دموکراسی‌خواهانه گذشت. معترضان خواستار برکناری نخست‌وزیر، کاهش اختیارات واجیرالونگ‌کورن و تصویب قانون اساسی جدید، با تأکید بر حقوق و آزادی‌های شهروندی شده‌اند.

© The Independent

بیشتر از زندگی