کناره‌گیری یکی از مدیران اپل برای کار روی یک پروژه مخفی

دن ریچیو، در سال ۲۰۱۲ به عنوان رهبر بخش مهندسی سخت افزار، به تیم رهبری این شرکت پیوست

شایعه‌های اخیر حاکی از آن است که اپل مشغول کار بر روی یک پروژه تولید خودرو و نیز یک هدست واقعیت افزوده است - Mladen ANTONOV / AFP 

شرکت اپل گزارش داد «دن ریچیو»، رئیس بخش سخت‌افزار اپل، به دلیل تمرکز بر روی یک پروژه مخفی، از سمت فعلی خود کناره‌گیری می‌کند.

«جان ترناس»، یکی دیگر از پیشکسوتان شرکت اپل، جایگزین او در بخش مهندسی سخت افزار اپل می‌شود. 

اپل گفت، آقای ریچیو در عوض «برای هدایت یک پروژه جدید و گزارش مستقیم به مدیر عامل تیم کوک، به بخشی دیگر منتقل می‌شود.» آقای ریچیو گفت که پروژه جدید چیزی «جدید و شگفت‌انگیز است که فوق‌العاده مرا به هیجان می‌آورد.» اما نه او و نه شرکت اپل، هیچ اطلاعاتی درباره اینکه این پروژه چیست، ارائه ندادند.

شایعه‌های اخیر حاکی از آن است که اپل مشغول کار بر روی یک پروژه تولید خودرو و نیز یک هدست واقعیت افزوده است. احتمالاً آقای ریچیو قرار است یکی از این پروژه‌ها را هدایت کند که به زودی رونمایی خواهد شد.

جان گروبر، مفسر اپل اظهار داشت که احتمالاً مورد دوم درست است «به این دلیلِ ساده است که من مطمئن هستم زمان رونمایی‌ از پروژه هدست، زودتر است.» وی در وبلاگ خود Daring Fireball نوشت: «من فکر می‌کنم این نشانه آماده بودن هدست برای رونمایی است و اپل می‌خواهد کسی در حد و قواره ریچیو آن را هدایت کند و هیچ مسئولیت دیگری نداشته باشد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای ریچیو در سال ۱۹۹۸ به اپل پیوست. وی سپس در سال ۲۰۱۲ به عنوان رهبر بخش مهندسی سخت افزار، به تیم رهبری این شرکت پیوست. وی در طول زندگی حرفه‌ای خود، از اولین آی‌مک (iMac) گرفته تا آیفون ۵جی (5G)  جدید سال گذشته، روی مکنینتاش‌های جدید با نیمه‌رسانه‌های ساخت اپل و ایرپادرز مکس کار کرده است.

آقای ریچیو در بیانیه‌ای که از سوی اپل منتشر شد، گفت: «کار من در اپل یک عمر زندگی و فرصت تکرار نشدنی است که صرف ساخت بهترین محصولات جهان و همکاری با با‌استعدادترین افراد شده است.»

«پس از ۲۳ سال هدایت تیم‌های طراحی محصول یا مهندسی سخت افزار که هر سال با عرضه بزرگترین و بلندپروازانه‌ترین محصول به اوج خود رسیده است، اینک زمان مناسبی برای تغییر و تحول است. در مرحله بعدی، من مشتاقانه منتظر انجام کاری هستم که بسیار دوست می‌دارم. تمام وقت و انرژی خود را در اپل، برای خلق یک محصول جدید و شگفت‌انگیز صرف خواهم کرد و این من را فوق‌العاده به هیجان می‌آورد.»

آقای ترناس در سال ۲۰۰۱ به اپل پیوست و از سال ۲۰۱۳ معاون بخش مهندسی سخت افزار بود. او همچنین در برخی از بزرگترین پروژه‎‌های این شرکت، طی ۲۰ سال گذشته، کار کرده است. به تازگی ایندیپندنت پس از رونمایی از اپل جدید بر اساس چیپ‌های M1 مصاحبه‌ای را با او منتشر کرد.

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی