«از چارچوب‌های اینستاگرامی خارج شوید و چیز جدیدی به اشتراک بگذارید»

نیوزیلند برای تشویق گردشگری داخلی از مسافران می‌خواهد مثل «اینفلوئنسر‌ها»ی اینستاگرام عکس نگیرند

صخره «سیب قاچ‌خورده»، یکی از جاذبه‌های گردشگری نیوزیلند- Marty MELVILLE / AFP

نیوزیلند از مسافران می‌خواهد تا از «چارچوب‌های اینستاگرامی» خارج شوند و سعی نکنند مشابه عکس‌هایی که اینفلوئنسر‌ها (کاربران با تعداد دنبال‌کننده‌های زیاد که در بسیاری موارد از رسانه‌های اجتماعی کسب درآمد می‌کنند) در رسانه‌های اجتماعی باب کرده‌اند، عکس‌ بگیرند.

در ویدیوی طنز جدیدی که یک هیات گردشگری در این کشور منتشر کرده است، تام سینزبری، کمدین، از طرف گروه رصد اجتماعی (Social Observation Squad/ SOS) برای سرزنش افرادی که «تحت تاثیر رسانه‌های اجتماعی» سفر می‌کنند، به دیدنی‌ترین نقاط این کشور سفر می‌کند. او به تمام ژست‌های معمول در فضای مجازی مانند «عکس از پشت در داخل وان آب گرم»، «مردی که در سکوت روی سنگی نشسته و در فکر فرو رفته» و «پاهای شبیه ساندویچ هات‌داگ» اشاره کرده است و زن و شوهری را نشان می‌دهد که سعی دارند ژست کلاسیک «زاویه باز روی قله» را در حالی که نوک یک کوه ایستاده و دست‌های خود را از هم گشوده‌اند، بازسازی کنند.

سینزبری می‌گوید: «دست‌ها را آهسته و ملایم پایین می‌آورند. من بار‌ها این صحنه را دیده‌ام. همه دیده‌ایم.» او سپس از یک مزرعه اسطوخودوس رد می‌شود، اما افسوس می‌خورد که دیر رسیده و مجرم محل را ترک کرده و تنها یک کلاه شاپو از خود به‌جای گذاشته است. او با اندوه می‌گوید: «همین الان به من خبر دادند یکی از آن افرادی که بی‌خودی در مزارع اسطوخودوس می‌چرخند، یکی از تکراری‌ترین عکس‌ها را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته: ترکیب «دنبال من بیا» و کلاه شاپو.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با هدف تقویت کمپین «یک کار جدید انجام دهید» در نیوزیلند، که سال گذشته برای تشویق گردشگری داخلی آغاز شد، پیام این ویدیو هم این است که مسافران باید «چیز جدیدی را به اشتراک بگذارند».

بیورن اسپرایتزر، مدیرکل سازمان جهانگردی نیوزیلند، در مورد این کمپین اجتماعی جدید گفت: «اول از همه، می‌خواهیم با تشویق نیوزیلندی‌ها به انجام کار‌های جدید در نیوزیلند جنبش خود را ادامه دهیم و این می‌تواند به معنای تجارب گردشگری جدید باشد. اما در ضمن می‌خواهیم که آن‌ها چیز‌های جدیدی در رسانه‌‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. ما متوجه شدیم که همیشه تصاویر یا ژست‌های تکراری، پشت سرهم و فارغ از ویژگی‌های خاص هر محل به اشتراک گذاشته می‌شوند. در نیوزیلند کار‌های بی‌نظیری می‌شود کرد، بسیار فراتر از تصاویر معمول در رسانه‌های اجتماعی. نیوزیلندی‌ها بهترین نمایندگان پیام‌رسان درمورد سفر در این کشورند. به همین دلیل می‌خواهیم آن‌ها را تشویق کنیم تا موقع به اشتراک گذاشتن عکس‌های خود از سفرهای داخلی‌شان هشتگ «یک کار جدید در نیوزیلند» (#DoSomethingNewNZ) را به‌کار گیرند.»

در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا مرزهای نیوزیلند تقریبا به روی همه‌ مسافران بسته است. به گفته جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر این کشور، امکان دارد مرزهای نیوزیلند تا پایان امسال هم به روی گردشگران بین‌المللی بسته بماند. او پیش‌تر گفته بود سفر‌های برون‌مرزی تنها زمانی از سر گرفته می‌شوند که جمعیت بزرگی از کشور واکسن کووید-۱۹ را تزریق کرده باشند و یا مقام‌ها از ناقل نبودن مسافران اطمینان حاصل کنند.

خانم آردن افزود كه سفر‌ها بین نیوزیلند و استرالیا و دیگر کشور‌های اقیانوسیه ادامه خواهند داشت، اما رفت‌و‌آمد با سایر کشور‌های جهان هنوز می‌تواند «برای بهداشت و اقتصاد کشور ما خطر‌آفرین باشد».

© The Independent

بیشتر از سفر