احتمال بسته ماندن مرزهای نیوزیلند در سال جاری

نخست‌وزیر نیوزیلند: این تصمیم به دلیل عدم اطمینانی است که در مورد برنامه تزریق واکسن کرونا در جهان وجود دارد

جاسیندا آردرن نخست‌وزیر نیوزیلند- MARTY MELVILLE / AFP

نخست‌وزیر نیوزیلند هشدار داد که احتمال دارد مرزهای این کشور به دلیل ادامه همه‌گیری کرونا و لطمات گسترده به بهداشت عمومی در بیشتر اوقات سال جاری بسته باشد.  

جاسیندا آردرن می‌گوید مرز‌های نیوزیلند به دلیل «عدم اطمینانی» که در مورد برنامه تزریق واکسن در جهان وجود دارد، بسته خواهد بود. او افزود که جهت ایمنی برای ازسرگیری رفت‌وآمدها، تعداد قابل ملاحظه‌ای از مردم باید در مقابل ویروس کرونا واکسینه شده باشند و یا مسؤولین متقاعد شوند که ویروس از طریق کسانی که واکسینه شده‌اند، به دیگران منتقل نخواهد شد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما خانم آردرن گفت تردد میان نیوزیلند، استرالیا و کشورهای حوزه اقیانوس آرام همچنان ادامه خواهد یافت اما در حال حاضر سایر نقاط جهان به گفته او «خطر بیش از حد بزرگی برای بهداشت و اقتصاد کشور ما هستند». 

اظهارات خانم آردرن در حالی بیان شد که نیوزیلند برای نخستین بار پس از دو ماه با مورد دیگری از ابتلا به کووید-۱۹ روبه‌رو شده است. یک زن ۵۶ساله در بازگشت از اروپا در قرنطینه عوارض ابتلا به نوع آفریقای جنوبی کووید-۱۹ را از خود نشان داده است. 

استرالیا در واکنش برای مدت ۷۲ ساعت مسیر مسافرتی خود را با نیوزیلند بسته است. 

خانم آردرن گفت: «با توجه به تهدیداتی که در جهان اطراف ما وجود دارد و نیز بی‌اطمینانی نسبت به برنامه واکسیناسیون جهانی، انتظار داریم مرزهای کشور در بخش عمده سال جاری بسته بماند.» 

ممکن است واکسن کووید-۱۹ تا هفته آینده مجوز استفاده را در نیوزیلند دریافت کند. 

نیوزیلند مقررات سختگیرانه‌ای برای ورود مسافر به داخل کشور دارد. سفر به نیوزیلند برای همگان جز ساکنان و شهروندان دائمی این کشور ممنوع است و افرادی که از خارج وارد نیوزیلند می‌شوند باید به مدت ۱۴ روز در مراکز ویژه قرنطینه شوند. 

در گذشته سالیانه حدود ۲۰۰ هزار بریتانیایی از نیوزیلند دیدار می‌کردند. محبوب‌ترین نقاط گردشگری نیوزیلند، شهرهای عمده‌تر از جمله اوکلند، منطقه تولید شراب مارلبورو و کوئینزتاون، مرکز ورزش‌های زمستانی است.

© The Independent

بیشتر از جهان