آمار مبتلایان به کرونا در جهان از ۱۰۰ میلیون نفر گذشت

در بحران همه‌گیری کرونا، ایالات متحده بیشترین میزان ابتلا به ویروس کرونا و مرگ ناشی از آن را داشته است

بریتانیا در میزان آسیب دیدگی ناشی از کرونا پنجمین کشور در جهان است - MEHDI FEDOUACH / AFP

اطلاعات به دست آمده از دانشگاه جانز‌هاپکینز نشان می‌دهد تاکنون ۱۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان، به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌‌‌اند.

ایالات متحده با ثبت بیش از ۲۵ میلیون مورد ابتلا و ۴۲۰ هزار مرگ‎‌ومیر ناشی از این بیماری، نسبت به سایر کشورها، بیشترین میزان آسیب را دیده است.

پس از ایالات متحده، هند و برزیل دو کشوری هستند که بالاترین میزان بیماری را به ترتیب با ابتلای ۱۰.۶ میلیون و ۸.۸ میلیون نفر پشت سر گذاشته‌اند.

البته کاملا واضح است که میزان حقیقی موارد ابتلا، بیش از موارد گزارش شده است.

همچنان که کشورها همچنان در حال عبور از دوران بحران هستند، در بریتانیا بیش از ۱۰۰ هزار نفر جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست داده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنا به گزارش وزارت بهداشت بریتانیا، ۱۰۰ هزار و ۱۶۲ نفر در پی نتیجه مثبت آزمایش کرونا، جان خود را از دست داده‌اند. از این میان، تعداد هزار و ۶۳۱ مورد در روز سه‌شنبه گزارش شده است. به این ترتیب بریتانیا، بعد از ایالات متحده، برزیل، هند و مکزیک، پنجمین کشور درگیر در این بحران جهانی است.

اندونزی بیش از یک میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کرده است. در مناطق بسیار آسیب‌دیده این کشور ظرفیت بیمارستان‌‌ها رو به اتمام است.

وزارت بهداشت اندونزی اعلام کرد تعداد مبتلایان این کشور به ۱۳ هزار و ۹۴ نفر در روز افزایش یافته و آمار کلی مبتلایان کووید-۱۹ در حال حاضر، یک میلیون و ۱۲ هزار و ۳۵۰ نفر است که در جنوب شرقی آسیا، بالاترین میزان ابتلا به شمار می‌رود.

بیشتر از جهان