نادال از سخنان جوکوویچ انتقاد کرد

جوکوویچ پیش‌تر از مسؤولان برگزاری مسابقات درخواست کرده بود تا شرایط را برای بازیکنان در قرنطینه بهتر کنند

رافائل نادال، مرد شماره دو تنیس جهان که برای شرکت در مسابقات تنیس آزاد استرالیا هم اکنون در شهر آدلاید و قرطینه چهارده روزه به سر می‌برد، در اظهار نظری از گفته‌های دوست و رقیب خود نواک جوکوویچ انتقاد کرد.

این انتقاد که چند روز پیش به شکل گسترده‌تری از سوی محافل ورزشی و اکثر بازیکنان حاضر در مسابقات بیان شده بود، از این جا آغاز شد که جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان به دلیل شرایط موجود و سختی‌های دوران قرنطینه برای بازیکنان از مسؤولان برگزاری مسابقات و دوست خود کرگ تیلی درخواست کرده بود تا شرایط را برای بازیکنان بهتر کنند.

او از آن‌ها خواسته بود که به بازیکنان خانه‌های ویلایی اجاره دهند و شرایط غذایی مناسب‌تری نیز فراهم کنند. این سخنان سروصدای زیادی به‌پا کرد و خشم بازیکنان تنیس را برانگیخت، تا جایی که آن‌ها جوکوویچ را در کنار بازیکنی مثل نیک کیریوس استرالیایی قرار دادند و او را خودخواه و مغرور خواندند.

واکنش‌ها جوکوویچ را مجبور به پاسخگویی کرد. او در صفحه رسمی خود در توییتر مجبور به عذرخواهی شد و نوشت تمام تلاشش این بود که بتواند به بقیه کمک کند، درحالی‌که به گفته خودش از صحبت‌های او برداشتی اشتباه شده است. او افزود: «همیشه کسانی هستند که سعی می‌کنند از بعضی سخنان به نفع خودشان استفاده کنند و من از این بابت بسیار ناراحتم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما رافائل نادال نیز در مصاحبه‌ای که به‌تازگی انجام داد، از سخنان جوکوویچ انتقاد کرد و افزود: «ما همگی می‌بایست به یکدیگر کمک کنیم و در این شرایط این تنها کاری است که می‌توانیم انجام دهیم؛ اما نیازی نیست که با تبلیغات گسترده و خودنمایی این کار را انجام دهیم. بعضی‌ها سعی دارند که به‌صورت آشکار این کار را انجام دهند. ما می‌توانیم کمک‌های خود یا تلاش برای کمک به دیگران را به‌صورت خصوصی انجام دهیم، چراکه بعضی از افراد علاقه‌ای به علنی‌شدن بعضی چیزها ندارند.»

نادال در رابطه با شرایط قرنطینه در شهر آدلاید و اعتراض به عده‌ای دیگر از بازیکنان نیز چنین گفت: «بدون شک این جا شرایط قرنطینه نسبت به ملبورن بهتر است، اما آیا بازیکنان همه از یک امتیاز برخوردارند؟ در ملبورن بازیکنانی هستند که به سبب کوچکی اتاق‌هایشان حتی نمی‌توانند با مربیان خود برای تمرین‌های بدنسازی ارتباط داشته باشند، اما عده‌ای دیگر نیز وجود دارند که اتاق‌های بزرگ و خوبی برای تمرینات دارند. آیا آن‌ها هم صحبتی بابت رضایت کرده‌اند یا خیر؟ این یک نظر اخلاقی است و در این جا مشخص است که جوانمردی رعایت نمی‌شود. چراکه عده‌ای در زمین تنیس در حال تمرین‌اند و عده‌ای دیگر باید بعد از چهارده روز قرنطینه، بلافاصله در مسابقات حاضر باشند.»

رافائل نادال به همراه جوکوویچ و دو نفر از بازیکنان زن به نام‌های سرینا ویلیامز و نائومی اوساکا قرار است در شهر ملبورن اقامت داشته باشند و قرار است روز جمعه ۲۹ ژانویه پس از شرکت در یک بازی نمایشی راهی شهر ملبورن شوند.

بیشتر از ورزش