اظهارنظر بازیکنان تنیس در استرالیا «اینجا مانند زندان است»

نواک جوکوویچ، که در یک مکان خصوصی در قرنطینه به سر می‌برد به دولت استرالیا بابت این‌گونه سختگیری‌ها اعتراض کرد

هنوز سه هفته تا آغاز مسابقات تنیس آزاد استرالیا و اولین گرند اسلم جدید باقی مانده است اما بازیکنان تنیس در شهر ملبورن، به دلیل ابتلای عده‌ای از شرکت‌کنندگان به کرونا، در قرنطینه سخت و ۱۴ روزه به سر می‌برند.

این موضوع البته فقط حدود ۷۰ نفر از بازیکنان را شامل می‌شود؛ آن‌هایی که با یک پرواز مشخص به ملبورن وارد شدند. در روز نخست، دو تن از بازیکنان و خدمه پرواز که جواب تست آن‌ها مثبت اعلام شد، به همراه دیگر بازیکنانی که در سفر همراه آن‌ها بودند، به قرنطینه رفتند. در روزهای اخیر این بازیکنان که به شرایط قرنطینه خود معترض هستند، ویدئوهایی در شبکه‌های اجتماعی از تمرینات خود در داخل اتاق منتشر کرده‌اند که توجه مخاطبان تنیس و دنیای ورزش را به خود جلب کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان، که در یک مکان خصوصی در قرنطینه به سر می‌برد به دولت استرالیا بابت این‌گونه سختگیری‌ها اعتراض کرده و از آن‌ها خواسته است تا با بازیکنان قدری دوستانه‌تری رفتار کنند. روبرتو باوتیستا آگوت، تنیسور اهل کشور اسپانیا که چند سالی است در مسابقات مردان بازی‌های خوبی به نمایش می‌گذارد و نفر سیزدهم جدول رده‌بندی بهترین تنیس‌بازان مرد جهان نیز هست، در مصاحبه‌ای با یک خبرنگار اسراییلی که از کانال پنج استرالیا پخش شد به این موضوع اشاره کرد که شرایط آن‌ها در اتاق، مانند زندان است فقط با اینترنت و وای فای. او گفت: «افرادی که ما را قرنطینه کرده‌اند هیچ اطلاعی از تنیس و شرایط تمرینی درون زمین ندارند و این فاجعه‌آمیز است. من می‌دانم که این موضوع به تنیس استرالیا مربوط نمی‌شود بلکه به دولت و بخش سلامتی مرتبط است. این موقعیت می‌تواند بازیکنان را هم از نظر روحی و هم از نظر جسمانی دچار مشکل کند. تحمل این موضوع بسیار سخت است و فقط می‌توانیم صبور باشیم.»

بعد از انتشار این ویدئو، این بازیکن اسپانیایی از مردمی که آن را تماشا کرده بودند عذرخواهی کرد و گفت که این گفت‌وگو خصوصی بوده است. او از طرز بیان کلمات خود در این گفت‌وگو ابراز شرمساری کرد و گفت: «من به همراه مربی خود مانند دیگر بازیکنان به این شرایط احترام می‌گذاریم و تمام نکات لازم را رعایت خواهیم کرد.»

این در حالی است که طبق گفته برگزارکنندگان مسابقات، جواب تست دو تن دیگر از بازیکنان زن در این مسابقات هم مثبت شده است که یکی از آن‌ها در رده سنی ۲۰ سال و دیگری۳۰ سال قرار دارند. به اسامی این افراد اشاره نشده است. به این ترتیب حالا تعداد بازیکنان مبتلا به کرونا به عدد شش رسیده است و باید دید که بالاخره این بازیکنان چه زمانی اجازه حضور در زمین تنیس و ازسرگیری تمرینات را خواهند داشت. این در حالی است که قرار بود عده‌ای از آن‌ها پیش از مسابقات تنیس آزاد استرالیا، در مسابقات دیگری نیز حضور داشته باشند.

بیشتر از ورزش