عقب‌نشینی جوکوویج از درخواست کاهش محدودیت‌های قرنطینه در استرالیا

به بیش از ۷۰ بازیکن تنیس دستور داده شده است تا قبل از اولین دور مسابقات در ملبورن به مدت ۱۴ روز خود را قرنطینه کنند

نواک جوکوویچ با شفاف‌سازی درباره سخنانش در نقد قرنطینه، «خودخواهانه ، سرسختانه و ناسپاسانه» بودن آن‌ها را انکار کرده است.

تنیسور شماره یک جهان در آستانه مسابقات آزاد استرالیا در ماه آینده، درگیر یک جنجال رسانه‌ای درباره اظهارات خود درباره قرنطینه شده است.

به بیش از ۷۰ بازیکن تنیس دستور داده شده است تا قبل از اولین دور مسابقات در ملبورن به مدت ۱۴ روز خود را قرنطینه کنند. جوکوویچ در میان یک گروه از بازیکنان نخبه است که در آدلاید قرنطینه خواهند شد. او در آنجا این امکان را خواهد داشت که هر روز پنج ساعت در هوای آزاد تمرین کند.

این تنیسور اهل صربستان که سال گذشته از ریاست انجمن تنیس‌بازان حرفه‌ای استعفا داد، اینک موضعی متفاوت از این انجمن اتخاذ کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فهرست تقاضاهای این قهرمان ۱۷ دوره‌ای مسابقات، موردانتقاد کسانی مانند نیک گرگیوس قرار گرفته است. این بازیکن ۳۳ ساله خواهان کاهش زمان قرنطینه و نیز انتقال بازیکنان به «خانه‌های خصوصی با زمین تنیس» شده بود. وی اینک سعی کرده است تا از موضع خود عقب‌نشینی کند.

جوکوویچ در بیانیه‌ای طولانی نوشت: «مردم استرالیا! با توجه به انتقادات اخیر رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی از نامه من به کریگ تایلی (مدیر مسابقات آزاد استرالیا)‌، می‌خواهم چند مورد را روشن کنم. حسن نیت من برای سایر رقبایم در ملبورن خودخواهانه، سرسختانه و ناسپاسانه تفسیر شده است. حقیقت غیر از این است. همیشه اعمال و گفته‌ها آن‌گونه که هست تفسیر نمی‌شوند. وقتی حوادثی این‌گونه اتفاق می‌افتد، به خود می‌گویم به جای اینکه به جنجال رسانه‌ای دامن بزنم، بهتر است گوشه‌ای بنشینم و از داشته‌های خود لذت ببرم. با این وجود، من همیشه تصمیم می‌گیرم که کاری انجام دهم و به‌رغم عواقب چالش‌ برانگیز و سوتفاهم‌ها خدمت کنم.»

«من واقعا به رفاه رقبای خود اهمیت می‌دهم و همچنین به خوبی می‌فهمم که دنیا چگونه اداره می‌شود و چه کسانی و چرا رشد می‌کنند. من امتیازات خود را به‌سختی به دست آورده‌ام و به همین دلیل برای من بسیار دشوار است که صرفا یک نظاره‌گر بمانم، وقتی می‌دانم وقتی هنوز کسی نبودم چگونه کوچک‌ترین کمک‌ها، ژست‌ها و حرف‌های خوب به رشد من کمک کرد.»

«از این رو، من از موقعیت ممتاز خود استفاده می‌کنم و تا جایی که می‌توانم در هر کجا و به هر شکل که لازم باشد، به دیگران خدمت کنم. من همیشه رابطه بسیار خوبی با کرگ داشته‌ام و از تمام تلاش‌های او برای تبدیل مسابقات آزاد استرالیا به مکانی که هر سال انتظار بازگشت به آن را داریم، قدردانی می‌کنم.»

«در ایمیلی که با او رد و بدل کردم، هدفم صرفا این بود که درباره ایده‌های بالقوه‌ای که می‌تواند آسایش بازیکنان در ملبورن در وضعیت قرنطینه را افزایش دهد، همفکری کنم.»

© The Independent

بیشتر از ورزش