اسرائیل به طور رسمی سفارت خود در ابوظبی را افتتاح کرد

امارات متحده عربی سفارت خود را در تل‌آویو افتتاح می‌کند

ایتان نائه در امارات متحده عربی-عکس از صفحه توییتر وزارت امور خارجه اسرائیل

وزارت امور خارجه اسرائیل روز یکشنبه، همزمان با ورود ایتان نائه، نماینده این کشور در راس هیاتی دیپلماتیک به امارات متحده عربی، از افتتاح سفارت خود در ابوظبی خبر داد.

امارات متحده عربی و اسرائیل بر اساس توافق ابراهیم که چهار ماه قبل در واشینگتن به امضاء رسید، در جهت برقراری روابط کامل در حوزه‌های مختلف از جمله روابط دیپلماتیک و گسترش همکاری‌های اقتصادی و اطلاعاتی حرکت می‌کنند.

در بیانیه وزارت امور خارجه اسرائیل آمده است که سفارتخانه این کشور در امارات متحده عربی به ایجاد روابط کامل بین دو کشور در همه زمینه‌ها کمک می‌کند.

تا زمان مشخص شدن مکان دائمی سفارتخانه اسرائیل در امارات، دفتر موقت سفارت اسرائیل در ابوظبی در روزهای آینده فعالیت خود را آغاز می‌کند. انتظار می‌رود یک دفتر نمایندگی نیز در دبی افتتاح شود. 

نماینده اتحادیه اروپا در اسرائیل از آغاز به کار نائه ابراز خرسندی کرده و عادی‌سازی روابط را به سود ثبات منطقه ارزیابی کرده است.

اشکنازی، وزیر امور خارجه اسرائیل برای سفیر این کشور در امارات متحده عربی و کارمندانش در سفارتخانه آرزوی موفقیت کرده است. او می‌گوید وزارت امور خارجه اسرائیل به اجرای توافقنامه‌های صلح و عادی‌سازی روابط در خلیج فارس ادامه می‌دهد. به گفته او افتتاح سفارتخانه امکان گسترش روابط دوجانبه کمک می‌کند.

ایتان نائه، سفیر سابق اسرائیل در ترکیه بود و نخستین اسرائیلی است که به عنوان دیپلمات عالی‌رتبه در امارات متحده عربی کار خود را آغاز می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزیر امور خارجه اسرائیل همچنین از تصمیم دولت امارات متحده عربی برای افتتاح سفارتخانه در اسرائیل استقبال کرده است. امارات متحده عربی روز یکشنبه و همزمان با ورود سفیر اسرائیل اعلام کرد که سفارت خود را در تل‌آویو افتتاح می‌کند.

به گفته او، این تصمیم مهمی است که برقراری روابط گرم بین دو کشور و دو ملیت را تسهیل می‌کند. اشکنازی ابراز امیدواری کرد که نمایندگان امارات متحده عربی نیز به زودی عازم اسرائیل شوند.

سفارتخانه‌های اسرائیل در رباط، پایتخت مراکش و ابوظبی به زودی کار خود را آغاز می‌کنند. این در حالی است که سفارتخانه‌ این کشور در منامه پایتخت اسرائیل نیز از چند هفته قبل کار خود را آغاز کرده است.

بیشتر از جهان