دفاع سولشر از نتیجه تساوی بدون گل منچستر یونایتد در مقابل لیورپول

یونایتد برای این بازی‌ که به تساوی بدون گل ختم شد، موردانتقاد قرار گرفته است

سولشر فرصت دارد تا این آخر هفته، اولین پیروزی خود مقابل لیورپول را به‌عنوان سرمربی یونایتد در اولدترافورد به دست آورد- AFP

اوله گونر سولشر پیش از دیدار مجدد منچستریونایتد با لیورپول، از بازی هفته گذشته این دو تیم که با تساوی بدون گل در ورزشگاه آنفیلد به پایان رسید، دفاع کرده است. او گفته که تیمش «شاید زیادی حمله کرده است».

یونایتد برای این بازی‌ که به تساوی بدون گل ختم شد، موردانتقاد قرار گرفته است. از جمله منتقدان، جیمی کاراگر، مدافع سابق لیورپول و کارشناس اسکای اسپورت، است که در مورد این که تیم سولشر ذهنیت لازم برای قهرمانی را داشته باشد ابزار تردید کرده است. کاراگر استدلال کرده که یونایتد با وجود دو موقعیت دیرهنگام برای گرفتن هر سه امتیاز از طریق برونو فرناندز و پل پوگبا، نتوانسته است «اقتدار» نشان دهد.

سولشر فرصت دارد تا این آخر هفته در دور چهارم جام حذفی، اولین پیروزی خود مقابل لیورپول را به‌عنوان سرمربی یونایتد در اولدترافورد به دست آورد؛ اما او همچنان معتقد است که عملکرد یکشنبه گذشته او در آنفیلد موجه بوده است.

وی گفت: «هر وقت توپ را به دست می‌آوردیم، شاید خیلی زیاد حمله می‌كردیم. ما مدام توپ را از دست می‌دادیم. این چالش ما بود. ما خیلی سریع جلو می‌رفتیم. این حرف را که ما حمله نمی‌کردیم، نمی‌فهمم. ما مدام توپ را از دست می‌دادیم چون برای حمله ریسک می‌کردیم؛ اما باید بهتر عمل کنیم. ما سعی کردیم فشار را بر لیورپول زیاد کنیم. این آسان نیست. آن‌ها خوب بازی کردند. آن‌ها از فشار ما فرار کردند. این‌طور نبود که فشار را زیاد  کنیم و بعد عمدا فرصت‌کشی کنیم. آن‌ها پنج بازیکن میانی در آنجا داشتند؛ علاوه بر یک دروازه‌بان که توانایی بالایی دارد. وقتی دوباره به آن بازی نگاه می‌کنم، می‌بینم که هر دو تیم خوب بازی کردیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سولشر افزود: «ما در برابر یک ترکیب قوی از لیورپول بازی کردیم. بله، فن دایک حضور نداشت. ما هم مصدوم داشتیم. وقتی به آن بازی برمی‌گردم، می‌بینم که عملکردمان خوب بود.»

از زمان انتصاب به‌عنوان مربی منچستر یونایتد، سولشر به دنبال اجرای سبکی بوده تا بتواند از مهاجمان خود مانند مارکوس راشفورد و آنتونی مارسیال، بهترین نتیجه را به دست آورد. راشفورد پنج بار در آنفیلد در آفساید قرار گرفت. این بیشترین تعداد آفساید یک بازیکن در لیگ برتر در این فصل و بیشترین تعداد آفساید یک بازیکن یونایتد از زمان رابین ون پرسی مقابل تاتنهام در سال ۲۰۱۳ است.

تحولات سریع در یونایتد این تیم را به بالای جدول رسانده، اما سولشر معتقد است که برای بهتر نتیجه گرفتن از حملات خود، به دقت‌نظر بیشتری نیاز دارد. وی گفت: «کارهای زیادی می‌توان انجام داد و ما نیز کارهای زیادی را انجام خواهیم داد. اما برای نتیجه گرفتن باید لحظه را ربود. احساس می‌كنم به آنجا می‌رسیم. حمله سریع همیشه در دی‌ان‌ای یونایتد بوده است. ما سریع پیش می‌رویم و بازیکنان سرعتی داریم که می‌توانند به‌سرعت از زمین بلند شوند. وقتی با سرعت حمله می‌کنید، به جای این که زود گل زدن را هدف بگیرید، باید هدفتان این باشد که اندکی از سرعت خود بکاهید و در میدان رقیب بازی کنید. نکات کوچکی وجود دارد که در حال تنظیم آن هستیم.»

© The Independent

بیشتر از ورزش