شکایت ریاست‌جمهوری از صدا و سیما به دلیل توهین به روحانی و وزرای کابینه

«مسئولان در خانه پای منقل نشسته‌اند و از درد مردم خبر ندارند»

معاون حقوقی ریاست جمهوری ایران گفته ‌است که از سازمان صدا و سیما  و تمام  عوامل پخش برنامه‌‌ای که در آن به رئیس جمهوری ایران و وزاری کابینه «توهین کرده‌اند» شکایت می‌‌کند.

سخنان تند احمد جهان‌بزرگی عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در شبکه ۴ تلویزیون ایران در مورد رئیس جمهور ایران ، بازتاب گسترده‌‌ای داشته ‌است. معاون اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری ایران این سخنان را توهین به رییس جمهور دانسته و گفته است که «منتظر توضیح سریع و صریح رسانه ملی هستیم.»

احمد جهان‌بزرگی در بخشی از این برنامه که با حضور عماد افروغ، جامعه‌شناس، برگزار می‌‌شد گفت: «مسئولی که می‌نشیند تو خونه‌اش و شاید پای منقل هم باشه، سر نمی‌‌زنه به این طرف و آن طرف که ببیند کجای مملکت چه می‌گذره؟ حتی وزرایش نمی‌توانند با او تماس بگیرند و از او مشورت بگیرند. این مسئول است؟»

در واکنش به این سخنان علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس جمهور در توییتر خود نوشت: «آنچه در برنامه‌‌ای که از شبکه چهار رخ داده افتضاحی شرم‌آور است. بحث آزادی بیان نیست، چون دیگر همه می‌‌دانند که نقد و اعتراض که هیچ، حتی با درشت‌گویی به رییس‌جمهور هم ابدا عقوبتی بدنبال ندارد؛ اما شوربختانه این بار بحث هرزگویی و فحاشی است.»

جهان‌بزرگی در ادامه گفته‌‌‌های خود همچنین تاکید کرد مسئولین زیادی در جمهوری اسلامی خیانت کرده‌اند. 

جهان‌بزرگی مدیر گروه علوم سیاسی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، مدیر گروه علوم سیاسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مدرس سطح دو حوزه علمیه عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همزمان، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری نیز در واکنش به گفته‌‌های آقای جهان‌بزرگی گفت: «هرچه به انتخابات ۱۴۰۰ نزدیک می‌‌شویم توهین به رئیس‌جمهور و تخریب دولت افزایش می‌‌یابد.» او افزود: «(توهین کردن) برای توهین‌کنندگان محبوبیت نمی‌‌آورد و از عزم و اراده رئیس‌جمهور و دولت برای تلاش بیشتر در این شرایط سخت و خدمت به مردم نمی‌‌کاهد.»

‏عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در واکنش به گفته‌‌های آقای جهان بزرگی گفت: «ادبیات سخیف، توهین و افترا از همه بد است و در کسوت روحانیت، آن هم از رسانه ملی، بدتر! با سخنان غرض‌آلوده ‎زاویه‌‌ها را بیشتر و دشمنان ایران را شادمان نکنیم.»

معصومه ابتکار، معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده نیز با انتشار توئیتی این گفته‌ها را محکوم کرد.

با نزدیک شدن به پایان روزهای کاری دولت حسن روحانی حملات به دولت و وزرای کابینه او از سوی تندروها و برخی اصولگرایان و گروهی از نمایندگان مجلس بیشتر می‌‌شود.

برخی از نمایندگان مجلس با برگزاری همایشی در قم، از طرح شکوائیه مردم در مجلس علیه حسن روحانی خبر دادند.