اعتراض هواداران کوررنگ به ترکیب رنگی لباس لیورپول و منچستر یونایتد

تعداد زیادی از تماشاچیان کوررنگ در شبکه‌های اجتماعی نوشتند که در هنگام تماشای بازی، قادر به تشخیص دو تیم از یکدیگر نبوده‌اند

بازیکنان لیورپول در این بازی، لباسی سنتی قرمزرنگ خود را به تن داشتند و بازیکنان یونایتد با لباسی به رنگ سبز تیره پا به میدان گذاشتند-Michael Regan / POOL / AFP

هواداران کور‌رنگ لیورپول و منچستر یونایتد از انتخاب لباس آن‌ها در بازی روز یکشنبه گذشته انتقاد کرده‌اند.

در این بازی لیورپول و منچستر یونایتد برای به دست آوردن صدر جدول در بازی‌های لیگ برتر به مصاف هم رفتند و بازی در ورزشگاه آنفیلد با نتیجه مساوی صفر-صفر خاتمه یافت. بازیکنان لیورپول در این بازی، لباسی سنتی قرمزرنگ خود را به تن داشتند و بازیکنان یونایتد با لباسی به رنگ سبز تیره پا به میدان گذاشتند.

تعداد زیادی از تماشاچیان کوررنگ در شبکه‌های اجتماعی نوشتند که آن‌ها در هنگام تماشای بازی، قادر به تشخیص دو تیم از یکدیگر نبوده‌اند. تماشاچیان کوررنگ لباس سبز «لجند ارت» بازیکنان یونایتد را سیاه می‌دیدند. این بدان معنا است که افرادی که به کوررنگی قرمز-سیاه و قرمز-سبز مبتلا هستند، هنگام تماشای مسابقه با مشکل روبه‌رو بوده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کاترین آلبانی وارد، مدیرعامل سازمان آگاهی‌بخشی درباره کوررنگی، به اسکای اسپورت گفت: «آن‌گونه که من می‌فهمم، به منچستر یونایتد گفته شد که از نظر ترکیب رنگی مشکلی وجود دارد و آن‌ها تصمیم گرفتند که بهترین راه برای مقابله با آن، فقط تغییر جوراب است. بدیهی است که این راه‌حل کافی نبود. من فکر می‌کنم که این مسئله تا حدی به دلیل عدم‌آگاهی باشگاه از پدیده کوری رنگ است.»

وی افزود: «چیزی که بیش از هر چیز دیگر برای من عجیب به نظر می‌رسد این است که این مشکل تنها مختص تماشاچیان نیست بلکه برخی از خود بازیکنان نیز با آن درگیر هستند. بازیکنان کوررنگ باید بتوانند در زمین فوتبال تیم‌ها را به وضوح از هم تشخیص دهند و این چیزی است که مورد بررسی قرار نمی‌گیرد. اگر باشگاه‌ها این مشکل را برای بازیکنان کوررنگ خود برطرف کنند، مشکل برای هواداران کوررنگ نیز برطرف می‌شود.»

آلبانی وارد ادامه داد: «یک راهنمای جامع درباره کوررنگی وجود دارد. راهنمایی یوفا همه‌چیز را توضیح می‌دهد. مشکل این است که باشگاه‌ها آن را جدی نمی‌گیرند. مطمئنا، طرفداران [کوررنگ] اکنون بسیار عصبانی شده‌اند.»

© The Independent

بیشتر از ورزش