نگرانی اف‌بی‌آی از حمله خودی‌ها و اطمینان گارد ملی و پنتاگون از امنیت داخلی

فرمانده گارد ملی آمریکا: نیروها در یک روند مشخص گزینش می‌شوند و نمی‌گذاریم افراطی‌ها از هر نوعی به این نهاد بپیوندند

یک روز پس از هشدار پلیس فدرال آمریکا در مورد احتمال حمله افراد داخلی در جریان برگزاری مراسم ادای سوگند جو بایدن رییس جمهوری منتخب ایالات متحده در پایتخت، فرمانده گارد ملی آمریکا گفت نگرانی در این مورد ندارد.

ژنرال دنیل هوکانسن روز سه‌شنبه به شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی گفت، «من اصلا در این مورد نگران نیستم ... نیروهای گارد ملی در یک روند مشخص گزینش می‌شوند و ما نمی‌گذاریم افراطی‌ها، از هر نوعی، به این نهاد بپیوندند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اظهارات فرمانده گارد ملی یک روز پس از آن بیان می‌شود که روزنامه واشنگتن در گزارشی نوشت پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی، در مورد احتمال حمله افراد خودی به مراسم ادای سوگند بایدن در کنگره، به مقام‌های مسئول هشدار داده است.

اف‌بی‌آی در مورد نفوذ برخی گروه‌های تندرو داخلی در بین نیروهای امنیتی ایالات متحده، از جمله گارد ملی، هشدار داده است. حدود ۲۵ هزار سرباز گارد ملی برای کمک به ماموران پلیس و نیروهای امنیتی در واشینگتن مستقر شده‌اند.

کریستوفر میلر سرپرست وزارت دفاع آمریکا نیز گفته است، هیچگونه اطلاعاتی که نشان دهنده وجود تهدید از سوی نیروهای گارد ملی علیه امنیت مراسم ادای سوگند رییس جمهوری در روز چهارشنبه باشد، در حال حاضر وجود ندارد.

از زمان حمله مرگبار گروهی از حامیان تندرو دونالد ترامپ به ساختمان کنگره در روز ششم ژانویه، تدابیر امنیتی در محل تشدید شد و به تدریج مناطق بیشتری را در بر گرفت. مراسم ادای سوگند رییس جمهوری در کنگره انجام می‌شود.