پیروزی توپچی‌های لندن در شب درخشش اوبامیانگ

خبر خوب برای آرسنال، بازگشت توماس پارتی بود

اوبامیانگ مهاجم تیم فوتبال آرسنال - Catherine Ivill / POOL / AFP

تیم فوتبال آرسنال در آخرین مسابقه هفته نوزدهم لیگ جزیره در خانه، در ورزشگاه امارات شهر لندن، پذیرای تیم فوتبال نیوکسل بود.

 این مسابقه‌ای تکراری برای تیم آرسنال بود. آنها ۹ روز پیش نیز در جریان مسابقات جام حذفی انگلستان، موفق شده بودند به سختی در رقابتی که ۱۲۰ دقیقه به طول انجامیده بود، تیم نیوکسل را شکست دهند. حال با این روحیه، آنها برای کسب پیروزی مجدد پا به این دیدار گذاشتند. تیم فوتبال نیوکسل، بازی را بهتر آغاز کرد اما این تیم فوتبال آرسنال بود که در همان ابتدای کار به وسیله اوبامیانگ، فرصت باز کردن دروازه نیکوکسل را از دست داد.خبر خوب برای توپچی‌ها، بازگشت توماس پارتی بود. او پس از دوران مصدومیت نسبتاً طولانی، به جمع آرسنالی‌ها اضافه شده بود و می‌توانست در خط میانی، کار را برای آرتتا راحت‌تر کند.

در دقیقه ۱۵ مسابقه، باز هم اوبامیانگ بود که این موقعیت را داشت تا دروازه کلاغ‌ها را باز کند، اما واکنش دروازه‌بان این تیم، دارلو مانع از این کار شد.به نظر می‌رسید اوبامیانگ در این بازی از آمادگی بالایی برخوردار است و خود را به‌موقع در موقعیت‌های گل قرار می‌دهد.او برای بار سوم در دقیقه ۲۷ بازی، نتوانست دروازه را باز کند و نیمه اول با همین نتیجه پایان یافت. 

در نیمه دوم، بازی کاملاً در اختیار تیم آرسنال بود و بالاخره در دقیقه ۵۰ بازی، اوبامیانگ موفق شد دروازه تیم فوتبال نیوکسل را باز کند. در ادامه نیز تیم فوتبال آرسنال، به حملات خود ادامه داد و ده دقیقه پس از گل اول ساکا موفق شد گل دوم آرسنال را به ثمر برساند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 پاس‌های تک‌ضرب بین بازیکنان آرسنال و حملات سریع و خطرناک این تیم، نشان می‌داد که آنها از لحاظ روحی نسبت به بازی‌های گذشته متحول شده‌اند و بازی‌های زیباتری را در مسابقات لیگ برتر به نمایش می‌گذارند. اما گلزنی‌ها به اینجا ختم نشد. اوبامیانگ موفق شد در دقیقه ۷۷ بازی، گل دوم خود و سوم تیمش را به ثمر برساند و توپچی‌ها موفق شدند در یک بازی زیبا و شاید بتوان گفت یک طرفه ۳ بر صفر نیوکسل را شکست بدهند. آنها در نتیجه این برد، با ۲۷ امتیاز در رده دهم جدول قرار گرفتند. 

میکل آرتتا، سرمربی تیم فوتبال آرسنال نیز در پایان بازی از عملکرد بازیکن جوان ۲۰ ساله خود، امیل اسمیت-رو تمجید کرد. او توانسته بود در ۱۰ بازی برای آرسنال، پنج پاس منجر به گل بدهد. سرمربی تیم فوتبال آرسنال، این آمار را برای بازیکن جوانی مثل او خیره‌کننده دانست. آرتتا همچنین به بازگشت توماس پارتی به ترکیب اصلی تیم اشاره کرد و گفت او بازیکن متفاوتی است و تأثیر زیادی روی بازی داشت. او گفت توماس پارتی، کارهایی در بازی انجام می‌دهد که بقیه بازیکنان قادر به انجام آن نیستند. باید مراقب باشیم که دوباره او را از دست ندهیم.

بیشتر از ورزش