اجرای سختگیرانه‌‌ترین قوانین برای مسافران ورودی به بریتانیا

تمامی مسافران به بریتانیا، با ورود به این کشور باید تا ۱۰ روز قرنطینه شوند

به همراه‌داشتن گواهی آزمایش منفی کرونا برای کسانی که به  بریتانیا سفر می‌کنند، ضروری است - Tolga AKMEN / AFP

در ادامه محدودیت‌های مربوط به مقابله با شیوع گسترده ویروس کرونا در بریتانیا، تمام مسیرهای ورودی به بریتانیا که به مسافران از برخی کشورها اجازه می‌داد بدون قرنطینه وارد بریتانیا شوند، از ساعت ۴ صبح امروز، دوشنبه ۱۸ ژانویه به وقت گرینویچ، بسته می‌شوند. این قانون تا حداقل ۱۵ فوریه اجرا می‌شود.

همراه‌داشتنِ گواهی آزمایش منفی کرونا برای کسانی که به هر شیوه به بریتانیا سفر می‌کنند، ضروری است.

آزمایش کرونا باید ۷۲ ساعت قبل از سفر انجام شده باشد.

عدم ارایه گواهی آزمایش کرونا، منجر به محکومیت پرداخت جریمه نقدی تا ۵۰۰ پوند می‌شود.

تمامی مسافران به بریتانیا، با ورود به این کشور باید تا ۱۰ روز قرنطینه شوند. نتیجه منفی آزمایش کرونا، دوران قرنطینه را به ۵ روز کاهش می‌دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مسافرانی که از جزایر فالکلند، سنت هلنا و معراج وارد بریتانیا می‌شوند، از رعایت این قانون جدید معاف هستند. همچنین، افرادی که از برخی جزایر کارائیب وارد می‌شوند تا ساعت ۰۴:۰۰ به وقت گرینویچ روز پنجشنبه ۲۱ ژانویه، مشمول این قانون نمی‌شوند.

پیش از این، دولت اعلام کرده بود که با وضع محدودیت‌های جدید سفر به بریتانیا که از امروز آغاز می‌شود، طرح حمایت مالی از فرودگاه‌های بریتانیا اجرایی می‌شود.

ممنوعیت ورود مسافران از آمریکای جنوبی، پرتغال و کیپ ورد از روز جمعه به اجرا درآمد. این اقدام، به دلیل نگرانی از شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونا است که در برزیل شناسایی شد.

با شناسایی انواع جدید ویروس کرونا در بریتانیا و آفریقای جنوبی، بسیاری از کشورها محدودیت‌هایی را برای ورود مسافران از هر دو کشور به اجرا گذاشتند.

دانشمندان نگرانند شیوع انواع مختلفی از ویروس که در آفریقای جنوبی و برزیل شناسایی شده است، در اثربخشی واکسن‌ها تداخل ایجاد کند و از سیستم ایمنی بدن بکاهد.

بیشتر از جهان