خاخام محافظه کار: واکسن کرونا «می‌تواند افراد را همجنسگرا کند»

بیش از ۲ میلیون اسرائیلی تاکنون یک دُز از واکسن را دریافت کرده‌اند

اسرائیل، در روند واکسیناسیون شهروندان خود، یکی از سریع‌ترین کشورها در سراسر دنیا است - JACK GUEZ / AFP

یک خاخام شدیدا ارتدوکس به پیروان خود گفته است که از دریافت واکسن کووید خودداری کنند، چرا که ممکن است «باعث همجنسگرا شدن» آنها شود.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که خاخام دنیل آسور که پیروان پرشماری در فضای مجازی دارد، همچنین ادعا کرده است که تلاش‌های واکسینه کردن مردم بخشی از اقدامات «دولت شوم جهانی» است که می‌خواهد «نظم نوین جهانی را برقرار سازد.»

گرچه ادعای او درباره ربط این واکسن با همجنسگرایی بهره‌ای از واقعیت ندارد، اما در عین حال با اظهارات سایر خاخام‌های ارتدوکس نیز در تضاد است که از پیروان خود خواسته‌اند واکسن ویروس کرونا را تزریق کنند.

به گفته رسانه خبری «اسرائیل یاهوم»، آقای آسور اخیرا در مراسم عبادتی ادعا کرده است: «هر واکسنی که از مواد رویانی استفاده کند، باعث تمایلات متضاد می‌شود و ما برای این قضیه مدرک داریم. بنابراین واکسن‌هایی که از مواد رویانی گرفته می‌شوند، درباره این واکسن‌ها هم انجام شده است و می‌تواند تمایلات مخالف ایجاد کند»، که ظاهرا اشاره به همجنسگرایی داشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گروه هاوروتا که در زمینه حقوق جامعه رنگین‌کمانی مشغول است، در واکنش به این اظهارات به شوخی گفت: «در حال افزایش آمادگی خود هستیم تا به استقبال اعضای جدید برویم.»

اسرائیل قصد دارد تا در اواسط ماه مارس این واکسن را به ۵ میلیون نفر از ۹ میلیون شهروند خود برساند و اقتصاد کشور را بازگشایی کند، و در حال حاضر به واکسینه کردن شهروندان خود با یکی از سریع‌ترین نرخ‌ها در سراسر دنیا مشغول است.

بیش از ۲ میلیون اسرائیلی تاکنون یک دُز از واکسن را دریافت کرده‌اند و حدود ۲۲۵ هزار نفر دومین دُز خود را نیز تزریق کرده‌اند.

رانی گامزو، یکی از مقامات ارشد بهداشتی اسرائیل روز جمعه گفت که این کشور در «مراحل آخر» بیماری عالم‌گیر است و تمام افراد ۴۵ ساله و بالاتر از روز یکشنبه امکان تزریق واکسن را خواهند داشت. این امر نشانه‌ای از روند سریع برنامه اسرائیل برای واکسینه کردن شهروندان است که تاکنون به بیش از یک پنجم جمعیت آن رسیده است.

گامزو که پیش از بازگشت به شغل خود به عنوان رئیس بیمارستان در تل‌آویو، وظیفه ارائه مشاوره به دولت را در زمینه کووید عهده‌دار بود، به اخبار شبکه ۱۲ گفت: «اسرائیل با برنامه سریع و مقیاس بالای عرضه و تزریق واکسن به دنیا نشان می‌دهد که راه خروجی از این وضعیت وجود دارد.»

با عرضه سریع و گسترده واکسن، اسرائیل شاهد کاهش درصد ابتلای وخیم افراد بالای ۶۰ سال بوده است.

با این حال، پس از آن که معلوم شد میلیون‌ها فلسطینی که تحت حکومت اسرائیل زندگی می‌کنند باید خیلی بیشتر برای دریافت این واکسن صبر کنند، انتقاداتی هم متوجه دولت شده است.

برنامه واکسینه کردن اسرائیل شهروندان این کشور و تمام ساکنان شهرک‌های یهودی‌نشین که در عمق کرانه باختری زندگی می‌کنند را شامل می‌شود، ولی جمعیت ۲.۵ میلیونی فلسطینیان این منطقه و فلسطینیان ساکن غزه را در بر نخواهد داشت. 

© The Independent

بیشتر از جهان