ویروس کرونا در بستنی؛ محصولات به کارخانه برگشت خوردند

تمام محصولات تولیدشده توسط شرکت چینی مهروموم شد

-Sebastian Coman / Pexels

منابع دولتی در چین اعلام کردند که پس از تایید وجود ویروس کرونا در بستنی، محصولات فروخته‌شده به فروشگاه‌ها، به کارخانه فراخوانده شدند.

هم‌زمان اعلام‌شده است، هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که کسی از طریق بستنی به ویروس مبتلا شده باشد.

به گزارش آسوشیتدپرس، شرکتی در شهر تیانجینگ چین مبدأ این بستنی‌ها بوده است که تا کنون فقط ۳۹۰ عدد از آن‌ها فروخته‌شده است و حدود ۲۹۰۰۰ بسته هنوز در انبار این شرکت هستند.

مسئولان در حال بررسی تعدادی از بستنی‌ها که به مشتریان فروخته‌شده هستند.

به گفته مقامات بهداشتی، مواد مصرفی شامل پودر شیر از نیوزیلند و پودر آب‌پنیر از اوکراین بودند.

شهرداری تیانجین در شمال چین در حال ردیابی افرادی است که احتمالاً با این دسته از محصولات تولیدشده توسط شرکت غذایی تیانجین داکیاودائو در تماس بوده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تمام محصولات تولیدشده توسط این شرکت مهروموم شده و پس از آزمایش و نتیجه مثبت ویروس کرونا در این هفته برای کنترل بیماری، به مرکز شهرداری ارسال شده‌اند. گفته‌شده کلیه کارکنان این مجموعه تولیدی نیز تحت آزمایش ویروس کرونا قرار گرفتند.

گمان برده می‌شود این آلودگی ناشی از حضور شخص آلوده به ویروس در محل بسته‌بندی بوده باشد و مقامات بهداشتی اعلام کرده‌اند دلیلی برای «نگرانی و وحشت» وجود ندارد.

اولین موارد بیماری کووید ۱۹ برای اولین بار در اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین دیده شد و تا کنون طبق آمار رسمی منتشرشده، بیش از دو میلیون نفر در سراسر دنیا بر اثر عوارض ناشی از این بیماری جان سپرده‌اند.

بیشتر از جهان