لا کورس ۲۰۱۹؛ ماریانه ووش در حرکتی غافلگیر‌کننده قهرمان شد

ووش نخستین بار سال ۲۰۱۵ در لا کورس به قهرمانی رسید

AFP

ماریانه ووش در لحظات پایانی با شتاب‌گیری ناگهانی و خیره‌کننده سرعت خود را افزایش داد و با پشت سر گذاشتن آماندا اسپرات، برای بار دوم قهرمان لا کورس شد.

اسپرات استرالیایی با یک جهش انفرادی از رقبای خود پیش افتاده بود و انتظار می‌رفت که مهمترین قهرمانی زندگی حرفه‌ای خود را کسب کند، اما در صعود طاقت‌فرسای پایانی از نفس افتاد و ووش، پرتوان و با سرعت، او را پشت سر گذاشت. لیا کیرشمان کانادایی مقام دوم را به دست آورد و سیسیلی اتروپ لودویگ دانمارکی، در جایگاه سوم قرار گرفت.

ووش، که با شتابگیری درست و به‌موقع این مسابقه را برد، اولین بار در سال ۲۰۱۵ قهرمان لا کورس شد، و حالا هم‌تراز دوچرخه‌سوار هلندی، آنیمیک فان فلویتن، است که دو بار برنده لا کورس شده است. او در مسابقه جیرو رُزا نیز که اوایل ماه جاری برگزار شد، با شتابگیری‌های مشابهی در چهار مرحله از ۱۰ مرحله مسابقه برنده شد.

ووش پس از اتمام مسابقه گفت: «وقتی در سربالایی دیدم او کم آورده است، می‌دانستم که من پاهای قوی‌تری دارم. حس خیلی خوبی دارم. با انگیزه خوبی که از مسابقات جیرو رُزا گرفته بودم به این تورنمنت آمدم. حس خیلی خاصی دارم.»

لیزی دیگنان بریتانیایی که سال گذشته به علت وضع حمل در مسابقات شرکت نکرد، همچنان تلاش می‌کرد که سرعت سابق خود را به دست بیاورد. او در طول مسابقه نیز دچار چند مشکل فنی، از جمله یک بار پنچر شدن، در مقطع هفتاد و هفتم شد. 

این مسابقات یک روزه که به استثنای ۲۰۱۷، هر سال برگزار شده است، همچنان بحث‌برانگیز است و برگزارکننده تور دو فرانس، «آسِ‌اُ»، به این متهم شده است که هیچ اقدام جدی‌ای نمی‌کند، چراکه از دید آنها این مسابقه کم‌اهمیت‌تر از مرحله‌ای از تور دو فرانس است که در همان روز برگزار می‌شود.

دیگان گفت: «وضعیت راکد است. آشکارا پیداست که هیچ گامی رو به جلو برنمی‌داریم. همچنان یک روز است، اما پسرفتی هم نداشته است. جای خودش را در تقویم دارد و ما از سکویی که برای ما و رسانه‌های حاضر در اینجا فراهم می‌شود استفاده می‌کنیم و نکات مثبتش را یاد می‌گیریم. این واقعا تنها چیزی است که از دست‌مان برمی‌آید».

© The Independent

بیشتر از ورزش