مایک پنس تلفنی به کامالا هریس تبریک گفت

«آقای پنس آمادگی خود را برای کمک به جانشینش اعلام کرد»

مایک پنس (چپ)، معاون رئیس جمهوری آمریکا، و کامالا هریس- JEFF KOWALSKY / AFP

مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با کامالا هریس، به او تبریک گفت.

به گزارش نیویورک تایمز، آقای پنس روز پنجشنبه به معاون رئیس جمهوری منتخب آمریکا تبریک گفت.

منبعی که نامش فاش نشده به اسوشیتدپرس گفت که مکالمه آن دو «محترمانه و خوشایند» بود و آقای پنس آمادگی خود را برای کمک به جانشینش اعلام کرد.

این اولین و تنها مکالمه میان افراد ستاد انتخاباتی دو رقیب از زمان انتخابات ماه نوامبر است، و دونالد ترامپ هنوز شکست از آقای بایدن را نپذیرفته است.

یک منبع مطلع به واشنگتن پست گفت که مایک پنس و همسرش کارن پنس حتما ممکن است پیش از مراسم تحلیف روز چهارشنبه، از خانم هریس و همسرش داگ امهاف پذیرایی کنند.

اما این برنامه ممکن است در طول هفته و با تغییر شرایط امنیتی عوض شود.

در حالی که آقای ترامپ عمدتا پس از خشونتی که هوادارانش به پا کردند از انظار عمومی دور بوده، آقای پنس در چند جلسه شرکت کرده و به جای رئیس جمهوری با نیروهای گارد ملی که حفاظت از محوطه کنگره را به عهده دارند، دیدار کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

انتظار می‌رود آقای ترامپ که روز چهارشنبه برای دومین بار و به شکلی بی‌سابقه استیضاح شد، صبح روز تحلیف برای آخرین بار کاخ سفید را ترک کند و به فلوریدا برود.

بنا به گزارش‌ها آقای ترامپ امیدوار است هنگام خداحافظی از کاخ سفید برایش فرش قرمز پهن شود و گروه موزیک نظامی برایش اجرا کند.

از سال ۱۸۶۰ به این سو، او نخستین رئیس جمهوری است که مراسم تحلیف جانشینش را تحریم می‌کند.

به طور سنتی، رئیس جمهوری که سمتش را ترک می‌گوید با خانواده رئیس جمهوری بعدی پیش از مراسم تحلیف در کاخ سفید دیدار می‌کند.

دولت فدرال بنا به گزارش‌ها پانصدهزار دلار به پیمانکاران بابت پاکسازی کامل کاخ سفید که صحنه چند بار شیوع ویروس کرونا بوده، پرداخت خواهد کرد.

آقای ترامپ به دلیل «تحریک به شورش» پس از آشوب ششم ژانویه در مجلس نمایندگان استیضاح شد و پس از ترک سمتش، باید در مجلس سنا محاکمه شود.

شورش ششم ژانویه پنج کشته به جا گذاشت، از جمله یک مامور پلیس کنگره، و زنی از اهالی سن‌دیه‌گو که هنگام تلاش هواداران ترامپ با جلوگیری از اعلام پیروزی آقای بایدن از سوی کنگره، با گلوله نیروی انتظامی کشته شد.

پلیس و اف‌بی‌آی چندین نفر را در پی حادثه بازداشت کردند و نانسی پلوسی اعلام کرد که ترتیبات امنیتی کنگره بازنگری خواهد شد.

© The Independent