حزب اعتماد ملی با استعفای کروبی مخالفت کرد

وزارت کشور دولت روحانی صلاحیت مهدی کروبی را رد کرده بود

مهدی کروبی از سال ۱۳۸۹ در حبس خانگی به سر می‌برد اما سمت دبیرکلی حزب اعتماد ملی را برعهده داشته است-OLIVIER LABAN-MATTEI / AFP

اکثریت اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با استعفای مهدی کروبی از سمت دبیرکلی این حزب مخالفت کردند.

مهران فرجی، مسئول روابط عمومی این حزب به خبرگزاری دولتی ایرنا گفت: «در جلسه شورای مرکزی این حزب درباره پیشنهاد استعفای دبیرکل بحث شد و در نهایت اکثریت اعضای شورای مرکزی به استعفای دبیرکل حزب رای ندادند.»

آقای فرجی گفته است که حزب اعتماد ملی در روزهای آینده اعتراض خود به رد صلاحیت دبیرکل این حزب را به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ارسال خواهد کرد.

ماه گذشته وزارت کشور دولت حسن روحانی، آقای مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی و از رهبران معترضان انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸، را برای انتخاب مجدد به دبیرکلی این حزب ردصلاحیت کرد.

اسماعیل گرامی مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی در این خصوص به رسانه‌های داخلی گفت که بنابر تصمیم کمیسیون ماده ۱۰ احزاب وزارت کشور، چهار نفر از اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، از جمله آقای کروبی برای ادامه عضویت در این حزب رد صلاحیت شده‌اند.

دیگر افراد رد صلاحیت شده، رحیم ابوالحسنی از اعضای شورای مرکزی، حسین کروبی (فرزند مهدی کروبی) و خود آقای گرامی مقدم، به عنوان سخنگوی این حزب، هستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی گفته بود که کمیسیون ماده ۱۰ یک ماه پیش در نامه‌ای رسمی صلاحیت پدرش را که موسس این حزب بوده برای دبیرکلی حزب رد کرد اما تاکنون هیچ‌گونه حکم محکومیتی برای او صادر نشده است.

بر اساس ابلاغیه کمیسیون ماده ۱۰، در مدت سه ماه باید دبیرکل جدید حزب انتخاب شود و اعضای علی‌البدل با اعضای رد صلاحیت شده جایگزین شوند.

حال با مخالفت اعضای شورای مرکزی اعتماد ملی با استعفای مهدی کروبی این حزب در آستانه تعلیق و لغو مجوز فعالیت قرار خواهد گرفت.

مهدی کروبی از سال ۱۳۸۹ در حبس خانگی به سر می‌برد اما سمت دبیرکلی حزب اعتماد ملی را برعهده داشته است.