مهدی کروبی با غلامحسین کرباسچی دیدار کرد

به نظر می‌رسد شرایط حصر برای کروبی تعدیل شده است

 کروبی پس از ۱۰ سال با تعدادی از اعضای حزب کارگزاران سازندگی دیدار کرد – عکس از سحام نیوز

کانال تلگرامی سحام نیوز که به مهدی کروبی نزدیک است، روز گذشته از دیدار غلامحسین کرباسچی با مهدی کروبی خبر داد.

بر اساس اخبار منتشر شده، در این ملاقات که پس از ۱۰ سال و به مدت شش ساعت صورت گرفته؛ به جز کرباسچی، دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی؛ محمد قوچانی، روزنامه‌نگار و عضو حزب کارگزاران؛ قدرت الله علیخانی از روحانیون نزدیک به وی و همچنین یکی از پسران مهدی کروبی نیز حضور داشتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این نخستین دیدار آقای کروبی طی روزهای اخیر نیست. چندی پیش خبر دیگری منتشر شد که برخی از اعضای مجمع روحانیون مبارز در خانه آقای علیخانی با مهدی کروبی دیدار کرده‌اند. در پی آن دیدار شایعه‌ای منتشر شد که کروبی مردم را به شرکت در انتخابات ۱۴۰۰ دعوت کرده که البته بعدا تکذیب شد. گفته می‌شود در دیدار اخیر نیز صحبت‌ها پیرامون «آسیب‌شناسی مناسبات حاکمیت و اصلاحات» صورت گرفته‌است.

انتشار این اخبار نشان می‌دهد که شرایط حصر برای مهدی کروبی تسهیل شده و او می‌تواند با دوستان و نزدیکان خود دیدار کند. اگرچه سال گذشته اخباری به گوش می‌رسید که از احتمال گشایش برای او و میرحسین موسوی خبر می‌داد، اما پس از آنکه سپاه با شلیک دو موشک هواپیمای مسافربری اوکراینی را سرنگون کرد و مقامات جمهوری اسلامی سه روز این موضوع را پنهان کردند، کروبی در یک نامه سرگشاده به علی خامنه‌ای، مسئولیت فاجعه را با رهبر جمهوری‌اسلامی دانست و خطاب به وی نوشت: «هیچ یک از شرایط و صفات احراز مسئولیت رهبری را بر اساس قانون اساسی ندارید.» در پی این نامه شرایط حصر مجددا برای او سخت شد.

تنش‌ها بین کروبی و علی خامنه‌ای پس از اعتراض به نتایج انتخابات سال ۱۳۸۸ به اوج رسید و از آن پس، مهدی کروبی با انتشار نامه‌های سرگشاده‌ای  آشکارا به رهبر جمهوری اسلامی انتقاد کرد.

مهدی کروبی، از رهبران معترض به انتخابات سال ۱۳۸۸، نزدیک به ۱۰ سال است که در حصر خانگی به سر می‌برد. او به همراه میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در پی اعتراضات مردمی علیه «تقلب در انتخابات»، حصر خانگی شدند.

بیشتر از