برنامه اپل برای مقابله با نژادپرستی

طرح‌ ۱۰۰ میلیون دلاری اپل برای ایجاد برابری و عدالت نژادی هستند

اپل، یک آکادمی توسعه برنامه‌های نرم‌افزاری در دیترویت تاسیس می‌کند که اولین آکادمی از نوع خود در ایالات‌متحده است - Apple Inc. / AFP

شرکت اپل برای مبارزه با نژادپرستی سیستمی، مجموعه‌ای از نوآوری‌ها را اجرایی کرده است.

این شرکت پس از منتشر شدن گزارش‌هایی مبنی بر برنامه‌ریزی این شرکت برای «چیزی بهتر و بزرگتر از یک محصول جدید»، از پروژه‌های جدید خود پرده‌برداری کرده است.  

طرح‌های مورد نظر بخشی از هزینه ۱۰۰ میلیون دلاری این شرکت برای ایجاد برابری و عدالت نژادی هستند. این پروژ در پی کشته شدن بریونا تیلور، جورج فلوید و سایر افرادی آغاز شد که مسبب اعتراضات سراسری «جان سیاه‌پوستان اهمیت دارد» در تابستان گذشته بود، این پروژه‌های جدید اولین نتایج واقعی هستند که به‌طورعلنی اعلام می‌شوند.

به گفته شرکت اپل، این تلاش جدید شامل حمایت از یک «مرکز نوآوری و آموزش» جدید است و به کالج‌ها و دانشگاه‌های تاریخی سیاه‌پوستان کمک خواهد کرد؛ از جمله به یک آکادمی توسعه در دیترویت که در آموزش کد نویسی به دانشجویان و نیز به سرمایه‌گذاری خطرپذیر برای کارآفرینان سیاه‌پوست و رنگین‌پوست یاری خواهد رساند.

اپل که معمولا به جای سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها آن‌ها را می‌خرد، این بار به سرمایه‌گذاری خطرپذیر روی آورده است. به گفته این شركت، اپل در سرمایه‌های موجود كه با هدف فراهم کردن بودجه شرکت‌های دیگر تامین شده‌اند، با مسئولیت محدود شریک خواهد شد.

لیزا جکسون، معاون رئیس بخش محیط‌زیست، سیاست‌ها و طرح‌های اجتماعی شرکت اپل به رویترز گفت: «تنوع سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر و تامین‌کنندگان بانکی بسیار کم است. ما دنبال فرصتی مناسب برای کسب بهترین کارایی از منابع خود هستیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اپل ۲۵ میلیون دلار از مرکز پروپل، که تاسیساتی به مساحت چهار هزار و ۶۴۵ مترمربع در آتلانتا و محل همکاری کالج‌ها و دانشگاه‌های تاریخی سیاه‌پوستان روی طرح‌های مربوط به کارآفرینی است، و نیز از توسعه برنامه‌های نرم‌افزاری و سایر موضوعات حمایت خواهد کرد. این شرکت سازنده آیفون در حال ایجاد دو طرح کمک‌هزینه برای حمایت از طراحی برنامه آموزشی در سیلیکون و مهندسی سخت‌افزار برای دانشگاه‌های تاریخی سیاه‌پوستان است.

اپل یک آکادمی توسعه برنامه‌های نرم‌افزاری هم در دیترویت تاسیس خواهد کرد که اولین آکادمی از نوع خود در ایالات‌متحده است. این آکادمی یک دوره ۱۰ تا ۱۲ ماهه رایگان ارایه می‌دهد و سعی می‌کند در سال به یک هزار دانشجو مهارت‌های کد نویسی، طراحی و بازاریابی آموزش دهد. مرکز دیترویت با دانشگاه ایالتی میشیگان همکاری خواهد کرد.

جكسون با اشاره به این‌كه اپل از قدیم با مراکز آموزشی تاریخی سیاه‌پوستان همکاری داشته است گفت: «ما در جست‌وجوی برنامه‌نویس‌های سیاه‌پوست و رنگین‌پوست بیشتری هستیم. آن‌ها معمولا در جنوب شرقی ایالات‌متحده متمرکز هستند اما افراد سیاه‌پوست و رنگین‌پوست در دیترویت بیش از ۵۰ هزار کسب‌وکار کوچک دارند و به همین دلیل فرصت خوبی برای کارآفرینی به نظر آمد.»

بیانیه اپل به دنبال اظهارات تیم کوک درباره مسئولیت دونالد ترامپ در خشونت‌های رخ داده در واشنگتن دی‌سی، منتشر شد. او از برنامه «امروز صبح در شبکه سی‌بی‌اس» تقاضای مصاحبه کرد تا بر برابری همگان در برابر قانون تاکید کند. آقای کوک، مدیر اجرایی اپل، در بیانیه‌ای گفت: «همه ما در ایجاد جهانی عادلانه‌تر و منصفانه‌تر مسئول هستیم و این پروژه‌های جدید آشکارا بیانگر تعهد اپل به این وظیفه خطیر هستند. ما با همکاری شرکای خود برای طیف وسیعی از صنایع و زمینه‌ها، از دانش‌آموزان گرفته تا معلمان، از توسعه‌دهندگان تا کارآفرینان و از سازمان‌دهندگان اجتماعی تا مدافعان حقوقی، آخرین طرح‌های مطابق با برابری و عدالت نژادی را راه‌اندازی خواهیم کرد تا جوامع قربانی نژادپرستی و تبعیض نژادی را تقویت کنیم. ما به تلاش خود در این زمینه مفتخریم و سعی می‌کنیم گفتار و کردار خود را با ارزش‌های برابری و اتحاد، که همیشه برای این شرکت ارزشمند بوده است، مطابقت دهیم.»

گزارش‌های بیشتر از رویترز

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی