آمریکا، آستان قدس رضوی و متولی آن را تحریم کرد

تعدادی از زیر مجموعه‌های «ستاد اجرایی فرمان امام» نیز در فهرست تحریم‌های جدید آمریکا هستند

نمایی از ساختمان وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا- MANDEL NGAN / AFP

آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد اقدامات جدیدی را علیه دو نهاد تحت کنترل مستقیم رهبر جمهوری اسلامی ایران و برخی مدیران و زیر‌مجموعه‌های آنها انجام داده و نام برخی نهادها و افراد مرتبط با آنها را نیز به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، آستان قدس رضوی و متولی آن احمد مروی، که تحت نظارت علی خامنه‌ای فعالیت می‌کند، و همچنین تعدادی از زیر مجموعه‌های «ستاد اجرایی فرمان امام» را تحریم کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنیاد برکت و شرکت توسعه الکترونیک ایران مبین، وابسته به ستاد اجرایی، و همچنین سازمان اقتصادی رضوی، شرکت‌های نفت ‌و گاز، مسکن، معادن، و کاشی سنتی رضوی، وابسته به آستان قدس، از جمله نهادهایی هستند که نام آنها به فهرست تحریم‌های آمریکا اضافه شده است.

دولت ایالات متحده پس از خروج آمریکا از برجام در اردیبهشت ۱۳۹۷ و بازگرداندن تحریم‌های هسته‌ای، تحریم‌های جدید و گسترده‌ای را با هدف وادار کردن جمهوری اسلامی به مذاکره برای رسیدن به یک توافق جدید و فراگیرتر علیه جمهوری اسلامی اعمال کرد.

با شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم آبان و پیروزی جو بایدن معاون رییس جمهوری پیشین آمریکا و افزایش امیدها به بازگشت واشنگتن به برجام، دولت ترامپ گفت هر هفته تا پایان دوره ریاست جمهوری او در اول بهمن، تحریم‌های جدید را علیه ایران اعلام می‌کند.