فردیناند می‌گوید آمدن دیالو به منچستریونایتد مانند ورود رونالدو به این تیم است

دالو با قراردادی به ارزش ۲۵ تا ۴۰ میلیون یورو به منچستریونایتد منتقل شد

اماد دیالو ۱۸ساله در ماه جاری میلادی از باشگاه سری الف آتلانتا به ورزشگاه اولدترافورد رفت- MIGUEL MEDINA / AFP

اماد دیالو ۱۸ساله در ماه جاری میلادی از باشگاه سری الف آتلانتا به ورزشگاه اولدترافورد رفت، تقریبا ۱۸ سال بعد از امضای قرارداد رونالدو با شیاطین سرخ که از باشگاه اسپورتینگ لیسبون به آن جا رفت. 

ریو فردیناند، هم‌بازی سابق رونالدو در منچستریونایتد می‌گوید احساسات جاری درباره ورود این بازیکن اهل ساحل عاج به تیم شبیه همان احساساتی است که هنگام جذب کاپیتان پرتغال به باشگاه در آن سال‌های پیش ابراز می‌شد. 

فردیناند درباره دیالو در پادکست فایو خود گفت: «ما به تازگی بازیکنی را از آتلانتا خریدیم و امیدوارم که او کاری برای‌مان انجام دهد. اگر کلیپ بازی‌های او را مشاهده کنید و با اشخاصی که در باشگاه مسؤولیت خرید او را برعهده داشتند، صحبت کنید خواهید دید که این بازیکن امکان تبدیل شدن به بازیکنی جهانی دارد. این طرز فکر دست‌اندرکاران منچستریونایتد است که این بازیکن، بازیکنی است که آن‌ها کشف کرده‌اند.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او ادامه داد: «نمی‌خواهم فشار رونالدو بودن را روی او بگذارم، اما وقتی رونالدو را هم خریدیم هیچ کس جز افرادی در پرتغال از ظرفیت او آگاه نبودند. از این جهت این بازیکن هم شبیه او است و اگر به کلیپ بازی‌های او نگاه کنید و به حرف‌هایی که درباره او زده می‌شود گوش کنید، خواهید دید که اگر او از ظرفیت خود درست استفاده کند، جهان به مومی کف دست او مبدل خواهد شد.» 

رونالدو هنگام بازی برای منچستریونایتد، برنده سه عنوان قهرمان لیگ برتر، یک عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان، یک جام حذفی انگلستان و دو عنوان قهرمانی جام اتحادیه باشگاه‌های انگلستان شد پیش از آن که در تابستان ۲۰۰۹ در قراردادی که تا آن زمان رکورد بی‌سابقه‌ای در دنیا به ارزش ۹۴ میلیون یورو بود، به رئال مادرید منتقل شد. 

در همین حال، دالو با قراردادی به ارزش ۲۵ تا ۴۰ میلیون یورو به منچستریونایتد منتقل شد و این قرارداد در ماه اکتبر بسته شده است.

© The Independent

بیشتر از ورزش