شش ماه تا رسیدن نخستین واکسن کرونا در افغانستان

جامعه جهانی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار برای تامین واکسن مورد نیاز برای کشورهای نیازمند جمع‌آوری کرده‌است

نخستین محموله واکسن کرونا به کمک بانک جهانی تا شش ماه آینده در اختیار دولت افغانستان قرار می‌گیرد- WAKIL KOHSAR / AFP

وزارت بهداشت و درمان عمومی در افغانستان اعلام کرده است که نخستین محموله واکسن کرونا تا شش ماه آینده به این کشور خواهد رسید.

بشیر نورمل، معاون وزیر صحت عامه (بهداشت و درمان عمومی) کشور می‌گوید:‌ «نخستین محموله واکسن کرونا تا شش ماه آینده با حمایت مالی بانک جهانی و بانک آسیایی وارد افغانستان می‌شود. در نشست امروز در مورد تزریق واکسن بر اساس اولویت‌بندی افراد در معرض خطر، نگهداری واکسن، استخدام و آموزش نیروهای درمانی که باید تزریق را انجام دهند و مدیریت موثر این برنامه، بحث و گفت‌وگو شد.»

مقام‌های افغان توضیح ندادند که چه نوع واکسن و به چه مقدار در اختیار این دولت قرار خواهد گرفت.

جامعه جهانی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار برای تامین واکسن مورد نیاز کشورهای نیازمند جمع‌آوری کرده‌اند.‌ ژاپن، آلمان، کانادا و بریتانیا در صدر کشورهای کمک‌کننده قرار دارند. از این مبلغ یک میلیارد واکسن آماده و در اختیار ۹۲ کشور نیازمند قرار داده خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در حالیکه ایران دریافت هر نوع واکسن کمکی ساخت آمریکا و بریتانیا را رد کرده است، کشور همسایه افغانستان در تلاش است تا این واکسن‌های حیات‌بخش هرچه زودتر در اختیار مردم این کشور قرار گیرد. 

درصد بالایی از جمعیت افغانستان در رده سنی زیر ۳۵ سال قرار دارند و بر اساس گزارش‌های‌ رسمی، تنها ۵۴ هزار نفر مبتلا به کرونا در این کشور ثبت شده‌ است. آمار تلفات هم در افغانستان  به دو هزار و ۳۰۰ نفر می‌رسد و بقیه شهروندانی که به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شدند، شفا یافته‌اند.

بیشتر از جهان