کارتون سیمپسون‌ها حادثه کنگره را در سال ۱۹۹۶ پیش‌بینی کرده بود

طرفداران سریال سیمپسون‌ها شباهت‌هایی میان قسمت‌هایی از این کارتون و حمله به کنگره آمریکا پیدا کرده‌اند

سریال سیمپسون‌ها یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های کارتونی در آمریکاست- Brad Barket / Getty Images North America / Getty Images via AFP

سریال کارتونی سیمپسون‌ها سابقه‌ای طولانی در پیش‌بینی حوادث آینده دارد. از جمله این پیش‌بینی‌ها، یورش به ساختمان کنگره است.

چند روز پس از حمله طرفداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره برای جلوگیری از تأیید استوارنامه‌های انتخاباتی جو بایدن، یک صحنه از قسمت هفتم  این سریال توجه‌ها را جلب کرده‌ است.

این قسمت با عنوان «روزی که خشونت از بین رفت»، شخصیت «بارت» را به تصویر می‌کشد که با خالق بی‌پول ‌و پله کارتون ایچی برای شکایت و گرفتن غرامت ملاقات می‌کند.

یک صحنه در حدود ۱۶ دقیقه بارت و لیزا را در حال تماشای The Krusty the Clown Show نشان می‌دهد که کارتون جدیدی است که جای Itchy and Scratchy را گرفته است.

در آن کارتون، کنگره قرار است لایحه‌ای را به تصویب برساند که به صورت شخصیت انسان‌نما بر روی پله‌های کنگره زانو زده است.

«من یک لایحه هستم و امیدوارم که آنها مرا تصویب کنند.» او این را با آهنگ I'm Just a Bill گروه «اسکول‌هاس راک» برای یک دانش‌آموز می‌خواند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سپس تهدید می‌کند که اگر لایحه تصویب نشود، «همه مخالفت‌ها را در هم خواهد شکست.»

او ادامه می‌دهد: «این‌هایی که پرچم را می‌سوزانند زیاده از حد آزادی دارند.» و می‌افزاید: «من می‌خواهم به پلیس اجازه دهم که آن‌ها را به ضرب و شتم بگیرد.»

در این مرحله، یک عضو کنگره از ساختمان کنگره بیرون می‌‌آید و فریاد می‌زند که لایحه به تصویب رسیده است. او با خوشحالی فریاد می‌زند: «آهای، پسرها، درها باز است.»

سپس چندین شخصیت دیگر نشان داده می‌شوند که در حالی که اسلحه به دست در حال شلیک هستند و بمب‌های آماده انفجار در دست دارند، از پله‌های ساختمان بالا می‌روند.

فرانسیس کری‌ون بود که در توییتر توجه‌ها را به این قسمت از این کارتون  جلب کرد. این قسمت برای اولین بار در ۱۷ مارس ۱۹۹۶ پخش شد.

طرفداران سیمپسون‌ها همچنین معتقدند که این کارتون شیوع ویروس کرونا را در سال ۱۹۹۳ پیش‌بینی کرده بوده است.

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر