وعده رهبر کره شمالی به توسعه توانایی هسته‌ای

کیم جونگ اون اعلام کرد که کشورش موشک‌هایی با قابلیت هسته‌ای، سبک‌تر و دقیق‌تر تولید می‌کند

اظهارات آقای کیم اولین واکنش رسمی او به انتخاب آقای بایدن به جای آقای ترامپ است - STR / KCNA VIA KNS / AFP

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، قول داد که توانایی هسته‌ای کشورش را افزایش دهد و اعلام کرد که موشک‌های بالستیک قاره‌پیما با سوخت جامد زمینی و زیردریایی خواهد ساخت.

رسانه‌های دولتی شمال روز شنبه گزارش دادند که رهبر این کشور همچنین گفته که موشک‌های هسته‌ای خود را کوچک‌تر و سبک‌تر می‌کند، در عین حال که دقیق‌تر می‌شوند.

به نوشته نیویورک‌تایمز، اعلامیه آقای کیم در حالی صادر شده که رئیس‌جمهور منتخب جو بایدن برای جانشینی رئیس‌جمهور ترامپ، خود را آماده می‌کند. آقای کیم و آقای ترامپ سه بار ملاقات کردند، اما جلسات آنها نتوانست در پایان دادن به برنامه سلاح هسته‌ای کره شمالی و یا لغو تحریم‌های ویران‌گر سازمان ملل متحد به دلیل فعالیت‌های تسلیحاتی این کشور موفق عمل کند.

اما آقای کیم با وجود تعهد برای پیشبرد زرادخانه کشورش، در سخنرانی در کنگره حزب حاکم حزب کارگران خود گفت که «دیپلماسی را رد نمی‌کند.»

او افزود که تلاشی که انجام می‌دهد، برای تقویت توانایی تسلیحاتی کشورش و دستیابی به اهرم فشار در برخورد با واشنگتن و متحدانش به منظور «هدایت دیپلماسی در مسیر درست و تضمین موفقیت آن» در دستیابی به «صلح» در شبه‌جزیره کره طراحی شده است.

رهبر کره شمالی گفت که سیاست خود با دولت آینده بایدن را بر اساس «پاسخ به زور با زور، و به حسن نیت با حسن نیت» تنظیم خواهدکرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای کیم اظهارداشت: «فعالیت‌های سیاسی خارجی ما باید بر کنترل و انقیاد ایالات متحده، دشمن اصلی و بزرگترین مانع توسعه و پیشرفت انقلاب ما باشد. مهم نیست که چه کسی قدرت را در ایالات متحده به دست بگیرد، ماهیت واقعی آن و سیاست آن در قبال کشور ما هرگز تغییر نخواهد کرد.»

اظهارات آقای کیم، که اوایل روز شنبه توسط خبرگزاری مرکزی کره شمالی منتشر شد، اولین واکنش رسمی او به انتخاب آقای بایدن به جای آقای ترامپ بود.

هنوز مشخص نیست کره شمالی با چه سرعتی می‌تواند به اهداف بلند پروازانه توسعه سلاح که آقای کیم تعیین کرده است، برسد.

بیشتر از جهان