مهاجمان به کنگره، از پرواز با جت شخصی تا ساخت ناپالم انسانی

مرد هفتاد ساله‌ای که با مواد منفجره، مسلسل و سلاح کمری آماده حمله بود

جنا رایان: ما با جت شخصی آمدیم اینجا. خدا می‌خواست امروز اینجا باشیم.» - عکس از شبکه های اجتماعی

زنی از اهالی تگزاس همراه دوستانش با یک هواپیمای جت شخصی به واشنگتن پرواز کرد تا روز چهارشنبه گذشته در یورش به کنگره آمریکا شرکت کند.

به گزارش نیویورک پست، جنا رایان، مشاور املاک و از هواداران دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که مجری یک برنامه رادیویی هم هست، با انتشار تصویری از خودش در کنار هواپیما در فیس‌بوک نوشت: «دارم سوار هواپیما می‌شوم به دی‌سی بروم. راهپیمایی برای نجات آمریکا. توقف دزدی آرا[ی انتخابات].»

خانم رایان عکسی از خودش و دوستانش هم در توییتر منتشر کرد و نوشت: «داریم می‌رویم به کنگره حمله کنیم. الان [اعضای کنگره] آنجا هستند و ما برای همین داریم می‌رویم.»

صبح روز یورش به کنگره، خانم رایان ویدیوی زنده از راهپیمایی منتشر کرد و گفت: «مردم شاکی‌اند...ما با جت شخصی آمدیم اینجا. خدا می‌خواست امروز اینجا باشیم. ترامپ رئیس جمهوری من است.» او در ادامه گفت: «این مقدمه جنگ است.»

از سوی دیگر، به گفته مسئولان وزارت دادگستری آمریکا، مرد هفتاد ساله‌ای از هواداران ترامپ که در یورش روز چهارشنبه یک مسلسل تهاجمی و یازده کوکتل مولوتف همراه داشت، جزو بازداشت ‌شدگان است. به گفته مسئولان، مواد منفجره همراه اون در حد یک «ناپالم انسانی» بود.

لونی کافمن از اهالی ایالت آلاباما مواد منفجره، مسلسل و دو سلاح کمری را در وانتش آماده برای حمله داشت. او با اتهام مالکیت غیرقانونی سلاح و وسایل مخرب مواجه است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز پنجشنبه، ف‌بی‌آی برای هر کسی که اطلاعاتی «منجر به ردیابی، دستگیری و محکومیت» مسبب یا مسببان جاسازی مواد انفجاری در نزدیکی مقر احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه ارائه کند، یک پاداش حداکثر ۵۰ هزار دلاری تعیین کرده است.

پنجشنبه شب، اف‌بی‌آی با انتشار عکسی از یک مظنون که کاپشن کلاه‌دار خاکستری و دستکش و شلوار مشکی به تن داشت و جسمی را در دست راست خود گرفته بود، از مردم برای شناسایی او کمک خواست.

بعدازظهر چهارشنبه، درست قبل از آن که گروهی از آشوبگران طرفدار ترامپ به ساختمان کنگره حمله کنند، تعدادی بمب‌ لوله‌ای در نزدیکی مقر کمیته ملی جمهوری‌خواه و کمیته ملی دموکرات کشف شد.