حذف نام خانواده سکلر از لوور به دنبال جنجال داروهای مخدر

خانواده سکلر مالک شرکت دارویی پوردو فارما است

تجمع در لوور علیه خانواده سکلر، ۱ ژوئیه ۲۰۱۹- AFP

موزه لوور به علت گره خوردن نام خانواده سکلر با بحران داروهای مخدر در آمریکا، به همکاری خود با این خانواده خاتمه داد.

به گفته نیویورک تایمز، پلاکی که به‌خاطر کمک‌های مالی خانواده سکلر به آنها اعطا شده بود، روز چهارشنبه از موزه حذف شد و اشاره‌های مرتبط با بخش سکلر لوور، در بخش‌های دیگر موزه نیز با نوار طوسی رنگ پوشانده شد.

خانواده سکلر به عنوان مالک شرکت پوردو فارما، شرکتی که داروی اوکسی کونتین را تولید می‌کند، شناخته می‌شوند. این دارو اخیرا به عنوان یکی از داروهای درگیر در بحران داروهای مخدر آمریکا مطرح شده است.

پیشتر رادیوی فرانسوی «اِرتِ‌اِل» در مصاحبه‌ایاز ژان لوک مارتینز، مدیر لوور، پرسید که آیا موزه نام «بخش سکلر» را تغییر خواهد داد؟

مارتینز پاسخ داد: «نمی‌خواستم وارد این بحث بشوم ولی این نام‌گذاری به سال ۱۹۹۳ برمی‌گردد. طبق سنت ما در لوور این عناوین ۲۰ سال باقی می‌مانند، پس من نیازی نمی‌بینم که اسامی سالن‌ها را تغییر دهم، چون (از نظر محدوده زمانی)  دیگر اجباری به بودن نام «سکلر» بر آن‌ها نیست». 

ایندیپندنت برای نظرخواهی با لوور، و همچنین نماینده خانواده سکلر تماس گرفت.

در ماه مارس امسال گروه گالری‌های هنری تیت در انگلستان اعلام کرد که دیگر کمک مالی خیرخواهانه‌ای از طرف خانواده سکلر پذیرفته نخواهد شد، اما اشاره به کمک‌های بشردوستانه قبلی آنها را نیز حذف نخواهد کرد.

یک روز بعد از بیانیه تیت، موزه سولومون آر گاگنهایم در نیویورک نیز اعلام کرد که دیگر هدایایی از خانواده سکلر نخواهد پذیرفت.

بیشتر از فرهنگ و هنر