ترامپ در تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات در جلسه کنگره

ترامپ چهارشنبه در جمع تظاهرکنندگان صحبت خواهد کرد

ترامپ و دخترش ایواکا روز سه شنبه پیش از سفر به ایالت جورجیا - Kelly Loeffler and David Perdue.
MANDEL NGAN / AFP

شکست او در انتخابات شمارش می کند به واشنگتن بیایند، حالا می‌گوید که چهارشنبه در جمع تظاهرکنندگان صحبت خواهد کرد.

قرار است که چهارشنبه سه تظاهرات به طرفداری از ترامپ برگزار شود. آقای ترامپ که شنبه در مکالمه تلفنی با یکی از مقام‌های ایالت جورجیا صحبت کرد؛ گفت که هوادارانش از «تقلب در انتخابات خشمگین»اند، انتخاباتی که به گفته او در    آن دموکراتها انتخاب مجدد او را «دزدیده‌اند.» ولی او و هوادارانش شواهدی برای این ادعا ارائه نداده اند.

نبود شواهد برای طرفداران ترامپ اهمیتی ندارد. آنها در مصاحبه های و در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند در انتخابات تقلبی می گویند که در انتخابات تقلبی گسترده صورت گرفته، به رغم آین که چندین قاضی فدرال، از جمله برخی که خود آقای ترامپ منصوب کرد، بیشتر دعاوی حقوقی تیم ترامپ را رد کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با آن که آقای ترامپ که اکاذیب فراوانی را در باره نتایج انتخابات بیان کرده – انتخاباتی که در آن با هفت میلیون رای و نیز آرای الکترال باخت – او دوشبنه شب در یک گردهمایی در ایالت جورجیا از دو نامزد جمهوری‌خواه برای انتخبات سنا حمایت کرد.

همزمان او گفت که روز چهارشنبه که کنگره برای تایید نتایج انتخابات تشکیل جلسه می‌دهد، در تظاهرات هوادارانش صحبت خواهد کرد.

آقای ترامپ در توییتی نوشت: «من فردا در گردهمایی "آمریکا را نجات بدهید" صحبت می‌کنم. صبح زود می‌رسم—درها ساعت هفت صبح [به وقت ساحل شرقی آمریکا] باز است.»

رئیس جمهوری آمریکا که اهمیتی وسواس‌گونه به تعداد حضار می‌دهد افزود: «جمعیت بزرگ!»

برخی از منتقدان آقای ترامپ او را متهم به ترویج خشونت کرده‌اند. دولت محلی منطقه واشنگتن حمل سلاح در روز چهارشنبه را ممنوع کرده، و پلیس برای مقابله خشونت احتمالی مشابه آخرین تظاهرات طفرداران ترامپ آماده می‌شود.

 

© The Independent