آمریکا ۷ میلیون دلار پول ایران را به قربانیان تروریسم می‌دهد

ایالات متحده مدت‌ها است که جمهوری اسلامی را بزرگترین حامی تروریسم در جهان می‌داند

الیوت آبرامز گفته بود واشینگتن پول فروش نفتی را که از نفتکش‌های ایرانی توقیف می‌کند به عنوان غرامت به قربانیان تروریسم می‌دهد- Venezuelan Ministry of Popular Power for Communication / AFP

دادگستری آمریکا روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت ایالات متحده مبلغ ۷ میلیون دلار از دارایی‌های ایران برای پرداخت غرامت به قربانیان تروریسم حکومتی برداشت کرده است.

به گزارش رویترز، این پول سهم آمریکا از جریمه‌هایی است که بابت تلاش برای نقض تحریم‌ها، با انتقال حدود یک میلیارد دلار پول متعلق به ایران، در حساب‌های مختلف در سراسر جهان موجود است.

به گفته معاون موقت دادستان کل آمریکا «مبالغ مصادره شده برای خلافکارانی واریز شده بود که در شیوه‌ای پیچیده برای نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران، از حامیان اصلی حکومتی تروریسم در جهان، دخیل بودند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ایالات متحده مدت‌ها است که جمهوری اسلامی را بزرگترین حامی تروریسم در جهان می‌داند و محدودیت‌هایی را برای جلوگیری از اقدامات آن در نظر گرفته است؛ از جمله اعمال تحریم‌های بانکی و مالی.

جمهوری اسلامی این اتهام‌ها را رد می‌کند و می‌گوید خود «قربانی تروریسم» است.

گروهی از قربانیان حملات تروریستی گذشته، که مسئولیت آنها متوجه جمهوری اسلامی یا گروه‌های مورد حمایت آن است، پیشتر شکایت‌هایی را علیه ایران در دادگاه‌های آمریکا برای دریافت غرامت مطرح کرده‌اند.

الیوت آبرامز نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران و ونزوئلا اوایل آبان اعلام کرد واشینگتن پول فروش نفتی را که از نفتکش‌های ایرانی توقیف می‌کند به عنوان غرامت به قربانیان تروریسم می‌دهد.

معاون دادستان واشینگتن‌ دی ‌سی گفته بود مبلغ حاصل از فروش یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه نفت ایران، که به مقصد ونزوئلا ارسال شده بود و مرداد ماه توسط آمریکا توقیف شد، حدود ۴۰ میلیون دلار است.