بازی در نقش مستر بین و «اضطراب طاقت‌فرسا»

روآن اتکینسون از سال ۱۹۹۰ نقش این شخصیت نمادین کمدی را ایفا کرده است

روآن اتکینسون، بازیگر نقش مستر بین - Peter Kramer / Getty Images / AFP

روآن اتکینسون می‌گوید که از بازی در نقش «مستر بین» لذت نمی‌برد.

آقای اتکینسون از سال ۱۹۹۰ نقش این شخصیت نمادین دنیای کمدی را ایفا کرده و در حال حاضر مشغول کار بر انیمیشنی است که بازگشت یکی از محبوب‌ترین نقش‌های او را به تصویر در می‌آورد.

علی‌رغم ماجراجویی جدید مستر بین، بازیگر آن می‌گوید که منتظر «پایان» آن است. آقای اتکینسون به رادیو تایمز گفت: « از بازی در نقش او خیلی لذت نمی‌برم. بار مسئولیت چندان خوشایند نیست. برای من اضطراب‌آور و طاقت‌فرسا است و منتظر پایان آن هستم.»

ستاره فیلم «جانی انگلیش»، در ادامه به محبوبیت جهانی این شخصیت اشاره کرد و گفت: «موفقیت مستر بین هرگز برای من غیرمنتظره نبود.» او افزود: «مشاهده فردی بزرگسال که رفتاری کودکانه دارد و به هیچ‌وجه از نامناسب بودن رفتار خود آگاه نیست اساسا خنده‌دار است. این واقعیت هم که این کمدی بیش از آن که کلامی باشد، هنری بصری است یعنی موفقیت این اثر، موفقیتی بین‌المللی بوده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای اتکینسون در ۱۵ قسمت سریال «مستر بین» در فاصله سال‌های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۵ در نقش «مستر بین» ظاهر شد و این نقش را در دو فیلم بلند با نام‌های «بین» و «تعطیلات مستر بین» هم که به ترتیب در سال‌های ۱۹۹۷ و ۲۰۰۷ اکران شدند، بازی کرد.

این بازیگر ۶۵ ساله همچنین اعتراف کرد که «در واقع روند ساخت هیچ چیزی را دوست ندارد». با این وجود او اظهار داشت که ایفای نقش در کمدی تاریخی بی‌بی‌سی با نام «بلک‌ادر» می‌تواند «یک استثنای محتمل» باشد چرا که «مسئولیت خنده‌دار کردن این سریال بر عهده افرادی بسیاری، و نه فقط من، خواهد بود.»

این بازیگر برای دلخوشی هواداران سریال «بلک‌ادر» افزود که «سیت‌کام» محبوب دهه ۸۰، که در آن آقای اتکینسون نقش ادموند را ایفا می‌کرد، ممکن است در آینده بازگردد. او به نشریه تایمز گفت: «قطعا این کار غیرممکن نیست اما این نهایت خوش‌بینی است که می‌توانم اکنون ابراز کنم.»

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر