سخنگوی قوه قضاییه: شیرین نجفی دستگیر شده است

در مورد شش نفر از متهمان پرونده حکم ۲ تا ۱۰ سال زندان صادر شده است

شیرین نجفی و روح‌الله زم-عکس از انتخاب

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به پرسشی درباره همکاران روح‌الله زم از جمله شیرین نجفی گفت: «این پرونده ابعاد گسترده‌ دارد، بخشی از این پرونده منجر به رای شد اما به اتمام نرسیده و خانمی که شما می‌گویید هم دستگیر شده است.»

روح‌الله زم، مدیرکانال تلگرامی آمدنیوز که در سال‌های اخیر ساکن فرانسه بود، مهرماه ۹۸ به ایران منتقل شد و ماه گذشته حکم اعدام او اجرا شد. در روزهای بازداشت و انتقال زم به ایران نام شیرین نجفی به عنوان دوست، همکار و معتمد روح‌الله زم مطرح بود و او برای چند روز با رسانه‌ها مصاحبه می‌کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما ناگهان حضور نجفی در رسانه‌ها متوقف شد و دیگر خبری در ارتباط با شیرین نجفی منتشر نشد.

به گزارش انتخاب، سخنگوی قوه قضاییه در زمینه بازداشت‌ها در پرونده روح‌الله زم گفت: «در مورد شش نفر از متهمان این پرونده حکم صادر شده و این افراد به ۲ تا ۱۰ سال زندان محکوم شده‌اند.»

اسماعیلی به هویت این افراد اشاره نکرده اما در پرونده زم نام برخی چهره‌های دولت نیز به میان آمده بود.

اسماعیلی در ادامه  بدون ذکر نام شیرین نجفی به خبرنگاران گفت:‌«آن خانمی هم که نام برده شد، دستگیر شده و در همین پرونده محکومیت دارد. اما چون این حکم در مرحله تجدیدنظرخواهی است و به قطعیت نرسیده از بیان جزئیات آن معذورم.»

برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن بود که شیرین نجفی در ترغیب روح‌الله زم به سفر به عراق نقش داشته است. گزارش‌ها حاکی از آن است که زم به دنبال دریافت دعوتی از دفتر آیت‌الله سیستانی از فرانسه به عراق سفر کرده بود که به دست «سربازان گمنام امام زمان» افتاد. با این حال دفتر سیستانی ارتباط با زم را رد کرده و وزارت اطلاعات نیز تا امروز نحوه انتقال زم به ایران را شرح نداده است.

به گفته اسماعیلی در مورد نفر دیگری هم در این پرونده کیفرخواست صادر شده و هفته دیگر دادگاه برگزار می‌شوند و روند رسیدگی به سایر اتهامات افراد نیز ادامه دارد.

باوجود انتقادهای مطرح درباره آمدنیوز، این کانال تلگرامی نقش مهم و پررنگی در زمینه اطلاع‌رسانی در جریان اعتراض‌های مردمی و افشای فساد سیستماتیک در جمهوری اسلامی ایفا کرد.