طرح مجلس: صادرات ایران به عراق، صرف تقویت نیروی قدس می‌شود

این طرح دولت را مکلف کرده تا سال ۱۴۲۰ اقدامات لازم را برای «نابودی» اسرائیل انجام دهد

نمایندگان مجلس در سال ۱۳۹۷ پرچم آمریکا را آتش زدند - عکس از مشرق نیوز

به گزارش خبرگزاری‌های داخلی ایران، مجلس شورای اسلامی طرحی را در دست بررسی دارد که بر اساس آن، از محل صادرات ایران به عراق، بودجه نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزایش خواهد یافت.

روز یکشنبه، «طرح اقدام متقابل ایران» در قبال کشتن قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس در مجلس اعلام وصول شد که بنا به متن آن، «در راستای مقابله با  تروریسم اقتصادی آمریکا، پیگیری سیاست خارجی عزتمندانه و اجرای اقدام سخت با اخراج آمریکا» تهیه شده است.

در بخشی از این طرح ۱۶ ماده‌ای آمده‌است: «نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مجاز است در راستای مبارزه با تروریسم از محل منابع خود نسبت به پرداخت جوایز به افراد یا گروه‌هایی که در برخورد با عوامل دخیل در ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی یا اخراج آمریکا از منطقه نقش دارند اقدام نماید.» در ادامه این ماده گفته شده است که یک درصد از درآمد حاصل از صادرات بخش دولتی به عراق پس از وصول به این امر اختصاص می‌یابد.

همچنین، ۳۰ درصد از ارزش کل کالا به عنوان عوارض گمرکی به کالاهای وارداتی یا «برند» وابسته به کشور ایالات متحده آمریکا اضافه می‌شود و «در جهت فعالیت های مردمی بین‌المللی به نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تخصیص می‌یابد.»

ماده دوم این طرح، «هر گونه مذاکره بر سر توان تسلیحاتی جمهوری اسلامی، نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه و مسائل محور مقاومت» را ممنوع کرده است و هر مسئولی را که در این زمینه مذاکره کند، به انفصال مادام‌العمر از مناصب و خدمات دولتی محکوم کرده‌است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یک ماده طرح، به مسئله اسرائیل و فلسطینیان اختصاص دارد و در بخشی از آن آمده است: «دولت مکلف  به ایجاد ترتیباتی جهت نابودی رژیم غاصب صهیونیستی تا سال ۱۴۲۰ می باشد.»

همزمان، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران دررابطه‌با حضور جمهوری اسلامی ایران در منطقه گفت که طی ۳۰ سال گذشته، جمهوری اسلامی ایران ۱۷ میلیارد دلار برای همه فعالیت‌های خود، از جمله دیپلماسی، کار فرهنگی و دفاعی، در منطقه هزینه کرده است.

محمدرضا نقدی که در صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران سخن می‌گفت، اضافه کرد که آمریکایی‌ها در راه رسیدن به اهداف خود در منطقه، عده‌ای را در عراق تربیت کرده و آموزش داده بودند تا در مسیر شرایط لیبرال دموکرات در عراق و لبنان گام برداشته و حاضر شوند، اما قاسم سلیمانی به دلیل ارتباط گسترده با تمام جریان‌های بزرگ سیاسی در کشور‌های منطقه و اعتماد بالایی که به او داشتند، این وضعیت را به هم زد.

پیش‌تر نیز، علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، گفته بود که مجموع هزینه حضور نظامی ایران از سال ۲۰۰۶ تا امروز کمتر از ۲۰ میلیارد دلار بوده است.