به رغم حکم دادگاه، ترامپ نتیجه انتخابات را نخواهد پذیرفت

سناتور جمهوری‌خواه: پذیرش شکست ترامپ، پایان جمهوری ما خواهد بود

«چرا این مقام را رها کنم؟ چه نفعی برای من دارد؟» - AL DRAGO / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / GETTY IMAGES VIA AFP

بر اساس گزارش‌ها، دونالد ترامپ حتی پس از رد تلاش‌های نماینده تگزاس در کنگره نیز شکست را قبول نمی‌کند.

آقای ترامپ خشم هواداران خود را که تصمیم دارند در روز ۶ ژانویه که کنگره پیروزی رئیس جمهوری منتخب جو بایدن را تأیید می‌کند، دست به تظاهرات بزنند، بیشتر تحریک می‌کند.

به نظر می‌رسد که آقای ترامپ پایان دوره ریاست جمهوری خود و تأیید شکستش در انتخابات را از جانب کنگره، نمی‌پذیرد. شکست در بیش از ۵۰ پرونده قضایی برای به چالش کشیدن نتیجه انتخابات و سخنان رهبران جمهوری‌خواهی مانند سناتور میت رامنی نیز که تصمیم سناتور جاش هاولی در به چالش کشیدن نتایج در مجلس سنا را در داخل و خارج خطرناک خواند، نظر رئیس جمهوری را تغییر نداده است.

به گزارش دیلی بیست، یک منبع نزدیک به آقای ترامپ گفته است: «او با خود فکر می‌کند، چرا این مقام را رها کنم؟ چه نفعی برای من دارد؟»

هواداران وی تصمیم دارند در روز ۶ ژانویه که کنگره نتیجه نهایی را اعلام می‌کند، به عنوان آخرین تلاش در واشنگتن دی‌سی دست به تظاهرات بزنند. بر اساس گزارش پیشین ایندیپندنت، هتل هارینگتون و بار آن، هریز، که هر دو از پاتوق‌های طرفداران ترامپ و گروه راست افراطی «پسران مغرور» هستند، تصمیم دارند به دلیل خشونت‌‌های احتمالی و برای حفظ امنیت کارکنان خود، یکی دو روز مانده به ۶ ژانویه تعطیل کنند.

بر اساس تارنمای واشنگتنین، در یک درگیری مرتبط با اعتراضات در ماه دسامبر، چهار نفر بیرون هتل چاقو خوردند.

آقای ترامپ پیشتر حمایت خود از این اعتراضات را ابراز کرده است و برای خبررسانی به مردم مدام مشغول توییت کردن است. اما آنچه به نظر حامیان او آخرین مقاومت می‌آید، از نظر آقای ترامپ آخرین مقاومت نخواهد بود.

مایک لیندل، مدیر عامل شرکت مای‌پیلو که از دعاوی علیه نتایج انتخابات حمایت مالی کرده است، و مایکل فلین، اولین مشاور امنیت ملی آقای ترامپ که تنها ۲۲ روز در سال ۲۰۱۷ در مسند خود دوام آورد و پس از اثبات دروغ گفتن به اف‌بی‌آی، مورد عفو آقای ترامپ قرار گرفت، رئیس جمهوری را به ادامه تلاش‌ها تشویق کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

براساس نوشته‌های کاربران در فروم «دونالد» که از سوی میزبان پیشین خود، تارنمای «ردایت» ممنوع شده بود، معترضان تلاش خواهند کرد تا در روز ۶ ژانویه جلو ورود قانون‌گذاران به پایتخت را بگیرند تا آنان نتوانند برای تایید انتخابات رای دهند. برخی از کاربران این فروم اقدام به خشونت جهت دستیابی به اهداف خود را ترغیب کرده‌اند.

روز جمعه، یک قاضی فدرال دادخواست لویی گومرت، نماینده جمهوری‌خواه تگزاس، را رد کرد. او امیدوار بود که مایک پنس، معاون رئیس جمهوری که ریاست جلسه کنگره را بر عهده دارد، بتواند تنها آرای الکترال آقای ترامپ را به حساب آورد.

به گفته جرمی کرنودل، قاضی دادگاه ایالتی آمریکا که از سوی آقای ترامپ منصوب شد، شاکیان، آقای گومرت و ۱۱ جمهوری‌خواه از ایالت آریزونا، صلاحیت طرح دعوی را ندارند. در این حکم که عصر روز جمعه صادر شد، آمده است: «آقای گومرت ادعا می‌کند که به مجلس نمایندگان آسیب بنیادین وارد شده است. با توجه به صلاحیت دیوان عالی کشور، این برای حفظ جایگاه او کافی نیست.»

آقای گومرت به این تصمیم اعتراض خواهد کرد. او در شبکه خبری محافظه‌کار نیوزمکس که تعداد بینندگان آن با پراکندن نظریه‌های توطئه در مورد انتخابات افزایش یافت، گفت: «درواقع حکم این است که به خیابان بروید و به اندازه جنبش‌ (ضدفاشیستی) آنتی‌فا و جان سیاه‌پوستان ارزش دارد، خشونت کنید.» این اظهارنظر‌ها از نظر بسیاری، ترویج خشونت خیابانی پیش از موعد اعتراضات در ۶ ژانویه تلقی شده است.

خبر فوری: لویی گومرت نماینده مجلس به رد دعوی خود واکنش نشان می‌دهد.

آقای گومرت همچنین به نیوزمکس گفت که اگر نتایج به نفع آقای ترامپ باطل نشود، «این به معنای پایان جمهوری ما و پایان حکومت خود‌مختار خواهد بود.»

© The Independent