درخواست شهبانو فرح از دبیرکل سازمان ملل: نگذارید احمدرضا جلالی را اعدام کنند

شهبانو فرح از سازمان ملل خواست برای «جلوگیری از سفاکی‌های بیشتر رژیم اسلامی» دخالت کند

شهبانو فرح پهلوی- Eric FEFERBERG / AFP

شهبانو فرح پهلوی در نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، نگرانی خود را از تصمیم جمهوری اسلامی به اعدام احمدرضا جلالی، شهروند سوئدی-ایرانی، اعلام کرد.

احمدرضا جلالی در آوریل ۲۰۱۶ به دعوت دانشگاه تهران و دانشگاه شیراز به منظور شرکت در کارگاه مدیریت بحران به ایران سفر کرد و در تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. آقای جلالی به اتهام ارتباط با دولت متخاصم و هم‌چنین جاسوسی به اعدام محکوم شد.

وزیر امور خارجه سوئد چهارم آذر گفت با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران تماس داشته و خواستار توقف اجرای حکم شد.

علاوه بر آقای جلالی، شهروندان ایرانی دیگری با تابعیت دوگانه در ایران به اتهام‌های عمدتا امنیتی بازداشت شده و در زندان به سر می‌برند.

روح‌الله زم، مدیر کانال تلگرامی آمدنیوز، روز ۲۲ آذرماه ۱۳۹۹ در تهران اعدام  شد.

او به ۱۳ اتهام از جمله «فساد فی‌الارض» محکوم شده بود.

شهبانو فرح در ادامه نامه خود به آقای گوترش نوشت: «اتهام جاسوسی دکتر احمدرضا جلالی در هیچ آیین دادرسی بی‌طرفانه‌ای قابل توجیه نمی‌بود.» او اضافه کرد که چنین اتهامات بی‌پایه‌ای به روح‌الله زم، فعال سیاسی ایرانی که از عراق ربوده شد و به ایران منتقل شد نیز وارد شده‌ است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ادامه این نامه خطاب به دبیرکل سازمان ملل آمده است: «باید به رژیم ایران یادآوری کنید که جامعه بین‌الملل از انگیزه‌های شوم آن در ارعاب مردم بی‌دفاع ایران آگاه است. این رژیم در جهان کنونی به‌شدت منزوی است، زیرا آرامش خاطر مردم خود را در داخل، و آبروی کشور ما را در خارج نابود کرده‌است.»

شهبانو فرح از سازمان ملل خواست بی‌درنگ برای «جلوگیری از سفاکی‌های بیشتر رژیم اسلام علیه مردم خودش» دخالت کند. او افزود: «رژیم اسلامی باید آگاه شود که نقض جدی حقوق بشر و بی‌اعتنایی کامل آن به حقیقت و عدالت از چشم جامعه بین‌الملل پنهان نخواهد ماند.»

بیشتر از جهان