افزایش محدودیت‌ها در سیدنی؛ آتش‌بازی سال نو اما برقرار است

تاکنون، بیش از ۲۸ هزار نفر در استرالیا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و اوج ابتلا هم در ماه اوت گزارش شد

پس از سه ماه مهار موفقیت‌آمیز ویروس، حالا اوضاع شیوع ویروس در استرالیا دوباره بدتر شده است - SAEED KHAN / AFP

با پیدایش موج تازه ابتلا به کووید-۱۹ در استرالیا، در آستانه جشن سال نو در این کشور محدودیت‌های شدیدتری برقرار شده است.

روز چهارشنبه دولت نیو ساوت ولز اعلام کرد محدودیت‌های بیشتری برای عید سال نو وضع شده زیرا در جشن کریسمس موارد جدیدی از ابتلا به ویروس، در این ایالت مشاهده شده است. این موارد شامل ۱۸ مورد ابتلای محلی از جمله مجموعه آوالون در بخش میانی غربی سیدنی و نیز مواردی در شهر وولونگونگ می‌شود.

خانم گلدیس برجیکلیان، فرماندار نیو ساوت ولز با اعلام خبر افزایش محدودیت‌ها گفت: «نمی‌خواهیم جشن سال نو به رویدادی تبدیل شود که نتیجه‌اش شیوع بسیار گسترده ویروس باشد.»

طبق مقررات جدید، از روز پنجشنبه هر خانه می‌تواند به جای ۱۰ مهمانی که قبلاً مجاز بود، فقط ۵ مهمان داشته باشد. دورهمی‌های بیرون از خانه نیز، به جای ۵۰ نفر باید محدود به حداکثر ۳۰ نفر باشد. نورث بیچِز، از میان ناحیه‌های سیدنی، وخیم‌ترین اوضاع را دارد و قرنطینه در آن برقرار شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از سه ماه مهار موفقیت‌آمیز ویروس، حالا اوضاع شیوع ویروس در استرالیا دوباره بدتر شده است. تاکنون در این کشور، بیش از ۲۸ هزار نفر مبتلا شده‌اند که اوج آن در ماه اوت گزارش شد.

در سیدنی، مرکز نیو ساوت ولز، روز چهارشنبه ۱۴۷ مورد ابتلای جدید ثبت شده است، در حالی که در ایالت همسایه‌اش،‌ ویکتوریا، پس از دو ماه که موردی گزارش نشده بود اکنون ۳ نفر مبتلا شده‌اند.

افزایش شمار مبتلایان جدید در سیدنی باعث شده سایر ایالت‌ها مرزهای خود را به روی ساکنان این شهر ببندند و بسیاری از خطوط هوایی، پروازها را لغو کرده‌اند.

قرار است نمایش آتش‌بازی سیدنی که بزرگ‌ترین رویداد عید سال نوی هر سال در این کشور است، به قوت خود باقی بماند اما مردم اجازه تجمع در هیچ‌جای شهر را ندارند. از استرالیایی‌ها خواسته‌اند آتشبازی را در خانه از تلویزیون ببینند.

ابتدا قرار بود به ۵ هزار نفر از کارکنان خط مقدم اجازه تماشای آتش‌بازی سیدنی را از کنار دریا بدهند. اما خانم برجیکلیان گفت دولت این برنامه‌ها را لغو کرده است و گفته جمع‌کردن این‌ تعداد از کارکنان خط مقدم، از سیدنی و سایر نواحی، در کنار یکدیگر «بسیار خطرناک است.»

© The Independent

بیشتر از جهان