طرح شکایت جدید از سوی ستاد ترامپ برای لغو نتیجه انتخابات ویسکانسین

این شکایت دومین دعوای طرح شده توسط ستاد انتخاباتی ترامپ در دیوان‌عالی آمریکا است

ستاد انتخاباتی ترامپ به‌منظور لغو نتایج انتخابات در ایالت ویسکانسین، شکایت جدیدی در دیوان‌عالی آمریکا طرح کرده است-Brendan Smialowski / AFP

ستاد انتخاباتی ترامپ به‌منظور لغو نتایج انتخابات در ایالت ویسکانسین، شکایت جدیدی در دیوان‌عالی آمریکا طرح کرده است.

خبر این اقدام توسط رودی جولیانی، وکیل ستاد انتخاباتی ترامپ، اعلام شد. وی گفت كه هدف از تشکیل این پرونده، اعتراض به تصمیم دادگاه عالی ویسكانسین در رد ادعاهای آن‌ها علیه بیش از ۵۰ هزار رای بوده است. جو بایدن با اختلاف حدود ۲۰ هزار رای، برنده ایالت ویسکانسین شد.

به گفته ستاد انتخاباتی ترامپ، این دادخواست به‌منظور اعتراض به دریافت رای از افراد بدون مدرک شناسایی، شمارش آرای افراد مفقود‌الاثر و جمع‌آوری دستی آرا در مراسم برگزار شده پیش از انتخابات، تنظیم شده است.

ادعاهای مشابه رئیس‌جمهور و جانشینان وی در گذشته با هیچ مدرکی و دلیلی به اثبات نرسیدند. دعاوی طرح شده از طرف آقای ترامپ علیه تقلب‌های منجر به «دزدیده شدن» پیروزی از او توسط دادگاه‌های سراسر ایالات‌متحده رد شدند و ستاد مبارزاتی آقای ترامپ دچار عدم انسجام و توطئه‌پراکنی شده است.

این شکایت جدید، دومین دعوای طرح شده توسط ستاد انتخاباتی ترامپ در دیوان‌عالی آمریکا پس از به چالش کشیدن نتایج انتخابات ایالت پنسیلوانیا در روز ۲۰ دسامبر است. آن‌ها همچنین خواستار رسیدگی سریع، پیش از شش ژانویه، به نحوه شمارش آرای کالج انتخاباتی شدند که رئیس‌جمهور منتخب را برای ریاست آینده کاخ‌سفید انتخاب کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دادگاه عالی ویسکانسین در روز ۱۴ دسامبر با سه در برابر چهار رای، دعوی ستاد انتخاباتی ترامپ را رد کرد. طبق رای قاضی برایان هگدورن، ستاد ترامپ برای ابراز نگرانی‌های خود زیادی منتظر مانده است. او نوشت: «قوانین به ما اجازه می‌دهند تا جنبه‌های مختلف نحوه برگزاری انتخابات را زیر سئوال ببریم اما ستاد انتخاباتی ترامپ مدت‌ها پس از پایان این کارزار، نتیجه را به چالش کشید. این ستاد قصد دارد پیش از آغاز فصل، کتاب قانون مصوب را تغییر دهد.»

بوریس اپستین، مشاور ستاد انتخاباتی ترامپ، در قسمتی از پادکست «استیو بانون» گفت که طرح دعوا پس از تصمیم دادگاه عالی ویسکانسین صورت گرفت زیرا این تصمیم نه بر اساس شایستگی بلکه بر اساس جزییات گرفته شده است و با «اقدامات ایالت جورجیا در آینده» مواجه خواهد شد. وی گفت: «ما حالا داریم دعوای خود را به دیوان‌عالی می‌بریم که از قبل از ایالات پنسیلوانیا و آریزونا پرونده‌های بزرگی دارد. ایالت جورجیا نیز در این زمینه اقدام خواهد کرد.»

دیوان عالی آمریکا دادخواست ستاد انتخاباتی ترامپ در اعتراض به نتایج انتخابات در پنسیلوانیا را پذیرفته اما تاریخ پاسخگویی به آن را روز ۲۲ ژانویه، یعنی دو روز پس از آغاز دوران ریاست‌جمهوری آقای بایدن تعیین کرده است.

در همین حال، دیوان‌عالی آمریکا شکایت قضایی ایالت تگزاس را علیه نتایج انتخابات در ایالات جورجیا، پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین که از سوی رئیس‌جمهور پیگیری می‌شد، با این دلیل که تگزاس صلاحیت اقامه دعوا ندارد، رد کرده است.

© The Independent