ثبت بیشترین آمار ابتلا به کرونا در لیگ برتر انگلستان

در طول هفته کریسمس و دوشنبه بعد از آن، ۳۲ مورد جدید ابتلا به کرونا در این لیگ ثبت شد

 

بازی تیم‌های اورتون و شفیلدیونایتد در لیگ برتر انگلستان (۲۶ ژانویه)- Nick Potts / POOL / AFP

در طول هفته کریسمس، لیگ برتر باشگاه‌های انگلستان ۱۸ مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت کرد که بیشترین آمار از زمان آغاز همه‌گیری کرونا در ماه‌های آغازین سال ۲۰۲۰ بود.

این آمار که در فاصله ۲۱ تا ۲۷ دسامبر بر اساس یک‌هزار و ۴۷۹ آزمایش به‌دست آمده و شامل چهار نتیجه مثبت از بازیکنان و کارکنان منچسترسیتی است، هشداری جدی شمرده می‌شود، زیرا نسبت به هفت مورد هفته پیش از آن افزایش چشمگیری نشان می‌دهد.

این بالاترین تعداد ثبت‌شده در یک سری آزمایش کروناست که از ماه ژوئن در لیگ برتر تحت عنوان «پروژه ریستارت» آغاز شده است. بیشترین مورد جواب مثبت پیش از آن مربوط به فاصله میان نهم تا پانزدهم نوامبر بود که بر اساس یک‌هزار و ۲۰۷ آزمایش به دست آمد.

این آمار در حالی منتشر می‌شود که بریتانیا روز دوشنبه بیشترین میزان افزایش ابتلا به کرونا را از زمان آغاز همه‌گیری ثبت کرد: ۴۱هزار و ۳۸۵ مورد ابتلای جدید و ۳۵۷ مورد مرگ در آغاز هفته.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تنها چند ساعت پیش از شروع بازی منچسترسیتی و اورتون در روز دوشنبه، سفر بازیکنان سیتی به‌دلیل وخیم‌تر شدن وضعیت در این تیم لغو شد. گابریل ژزوس و کایل واکر از جمله چهار نفری بودند که روز کریسمس جواب آزمایش آن‌ها مثبت شد، ولی نتایج مثبت دیگری هم روز دوشنبه به دست آمد و مدیریت لیگ برتر تصمیم گرفت به دلایل ایمنی دیدار گودیسون پارک را لغو کند.

البته باید به ۱۸ مورد ثبت‌شده هفته گذشته، آمار جواب‌های مثبت روز دوشنبه را نیز بیفزاییم، یعنی ۱۴ مورد دیگر که در آغاز این هفته درمیان ۱۹ تیم باقی‌مانده لیگ برتر، جواب آزمایش کرونای آن‌ها مثبت بوده است. لیگ برتر برای حفظ حریم خصوصی، هویت بازیکنان یا باشگاه‌ها را فاش نکرده است؛ هرچند تیم آرسنال دوشنبه تایید کرد که جواب آزمایش مدافعش، گابریل ماگالیاس، مثبت بوده است و او نیز مانند ژزوس و واکر در حال حاضر مطابق قوانین بریتانیا در خودقرنطینگی است.

لیگ برتر انگلستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «لیگ برتر امروز می‌تواند تایید کند که در فاصله دوشنبه ۲۱ دسامبر تا یکشنبه ۲۷ دسامبر، یک‌هزار و ۴۷۹ بازیکن و کارکنان باشگا‌ه‌ها آزمایش کرونا داده‌اند و از میان این‌ها، ۱۸ جواب مثبت به‌دست آمده است. بازیکنان یا کارکنانی که جواب آزمایش آن‌ها مثبت باشد، به مدت ۱۰ روز خود را قرنطینه خواهند کرد. لیگ برتر این اطلاعات را به‌منظور حفظ صداقت و شفافیت منتشر می‌کند. لیگ هیچ جزئیات خاصی درباره باشگاه‌ها یا افراد منتشر نمی‌کند و نتایج پس از هر دور آزمایش، در اختیار عموم قرار می‌گیرد.»

© The Independent

بیشتر از ورزش