آمار جدید کرونا در روسیه حیرت‌انگیز است

روسیه فاش کرد که تعداد مرگ‌های ناشی از ویروس کرونا سه برابر بیش از گزارش قبلی است

با آمارهایی که اکنون از روسیه منتشر شده، این کشور از لحاظ مرگ‌ومیر در مقام سوم در جهان پس از ایالات متحده و برزیل قرار می‌گیرد  - NATALIA KOLESNIKOVA / AFP

بر اساس آمارهای اخیر  بیش از ۱۸۶ هزار روس به دلیل ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند، در حالی که رقمی که پیش از این اعلام شد، ۵۵ هزار و ۲۶۵ نفر بود.

با آمارهایی که اکنون از روسیه منتشر شده، این کشور، از لحاظ مرگ‌ومیر ناشی از کووید-‍۱۹ در مقام سوم در جهان پس از ایالات متحده و برزیل قرار می‌گیرد.

بر اساس اعلام آژآنس آمار دولتی روسیه، رستات، تعداد کل کشته شدگان این کشور در ماه های ژانویه تا نوامبر، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (۲۰۱۹) ۲۲۹ هزار و ۷۰۰ نفر افزایش یافته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش شبکه اسکای‌نیوز، تاتیانا گالیکووا، معاون نخست‌وزیر روسیه بیش از ۸۱ درصد این افزایش را ناشی از ویروس کرونا دانست، به این معنی که در این بازه زمانی بیش از ۱۸۶ هزار روس به  دلیل ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

روسیه که در مقایسه با سایر کشورها محدودیت‌ها و اقدامات سخت‌گیرانه‌ای را برای مقابله با این همه‌گیری اعمال کرد، روی واکسن «اسپوتنیک وی» خود حساب می‌کند؛ واکسنی که این ماه در کارزار واکسیناسیون مورد استفاده قرار گرفت.

بیشتر از جهان