تبریک غنی به راشدخان برای انتخاب به عنوان بهترین بازیکن دهه

عبدالله عبدالله، رئیس شورای مصالحه ملی افغانستان هم به راشد خان تبریک گفت

راشد خان، کریکت‌باز شناخته شده افغانستان - Sputnik Afghanistan

شورای بین‌المللی کریکت (آی‌سی‌سی)، راشدخان، کریکت‌باز شناخته شده افغانستان را بازیکن برتر ۱۰ سال گذشته اعلام کرد.

راشدخان که عضو تیم ملی کریکت افغانستان است و در تیم‌های باشگاهی مختلف خارجی نیز بازی می‌کند، در بازی‌های یک دهه اخیر توانسته است «ویکت»‌های زیاد را از آن خود کند و بهترین مقام را نیز به دست بیاورد.

گزینش راشدخان، به عنوان بهترین بازیکن «بیست‌آوره» یک دهه اخیر، در داخل افغانستان با استقبال مقامات حکومتی این کشور و شهروندان آن مواجه شده است.

محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان، در خبرنامه‌ای پیروزی راشد خان را تبریک گفت و نوشت: «جای افتخار و مسرت است که راشدخان، بازیکن جوان تیم ملی کریکت افغانستان و ستاره کریکت در سطح جهانی، به عنوان بهترین بازیکن یک دهه بازی‌های بیست‌آوره بین‌المللی انتخاب شده است.»

آقای غنی گفت: «راشد خان و دختران و پسران جوان مانند او در بخش‌های مختلف ورزشی، نمایندگان افغانستان نوین هستند. آنان پیشگامان نسل جوان و حافظان دلیر دستاوردها، ارزش‌های نوین و پیشرفت‌های کشور ما هستند. این دختران و پسران جوان، صدای رسا و تصویر واضح افغانستان آزاد و مترقی‌اند که در میدان‌ها مختلف ورزشی نماینده ملت خود هستند و صدای راستین اراده قوی، ارزش‌های والا و آرمان‌های بزرگ مردم افغانستان را با مردم جهان به اشتراک می‌گذارند.»

رئیس‌جمهور افغانستان همچنین به درخشش نسل جوان این کشور در تمام‌ عرصه‌ها تاکید کرد و گفت: «من باور دارم که نسل جوان افغانستان همین‌گونه در هر بخش جامعه با مسئولیت به پیش می‌روند و با دستاوردها و قهرمانی‌های خود، چشمان مردم ما را روشن می‌کنند. من به نمایندگی از دولت افغانستان این افتخار بزرگ را به راشدخان تبریک می‌گویم و وعده می‌دهم که حمایت بیشتر از جوانان به عنوان سرمایه‌های بزرگ حال و آینده افغانستان، برای ما در اولویت‌ قرار دارد.»

عبدالله عبدالله، رئیس شورای مصالحه ملی افغانستان، نیز با تبریک انتخاب راشدخان به عنوان بهترین بازیکن بیست‌آوره یک دهه اخیر، گفت : «پیروزی راشدخان تصویری از افغانستان نوین و جوانان این کشور را نشان می‌دهد. در افغانستان صلح‌آمیز و دور از جنگ، اگر زمینه مساعد وجود داشته باشد، هر جوان افغان می‌تواند به چنین پیروزی‌هایی دست پیدا کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شیراز محمدی که دانشجو و از طرفداران بازی کریکت است می‌گوید: «من کریکت و بازیکنان کریکت را دوست دارم و برای من و مردم ما، راشدخان در میان بازیکنان افغانستان، جایگاه  ویژه‌ای دارد زیرا او با سن کمی که دارد توانسته است بسیار‌عالی بدرخشد و دستاوردهای زیادی را به خود اختصاص دهد. گزینش وی به عنوان بهترین بازیکن یک دهه پسین، بالاترین افتخار برای تیم ملی کریکت و مردم ما است. ما باید این افتخار بزرگ را جشن بگیریم تا دیگر جوانان نیز تشویق شوند و در تمام عرصه‌های ورزشی بیشتر بدرخشند.»

ارسلان غفوری، بازی کریکت را «عشقش» می‌داند و هم‌اکنون در تیم کابل، کریکت بازی می‌کند. او می‌گوید: «در میان خبرهای بد، خبر گزینش راشد خان به عنوان بهترین بازیکن ۱۰ سال گذشته، خیلی‌ خوشحال‌کننده است. من عاشق بازی کرکت هستم و آرزو دارم روزی مانند راشدخان بتوانم در سطح جهانی نیز بازی کنم و برای کشورم افتخار بیاورم. من این پیروزی راشدخان را به خودش، خانواده‌اش، تیم ملی کریکت ما و همه مردم افغانستان تبریک می‌گویم. آرزو دارم که در کشور ما هرچه زوتر صلح برقرار شود و همه جوانان ما بتوانند در زمینه‌هایی که تلاش می‌کنند قهرمان شوند. از دولت می‌خواهم که راشدخان و امثال او را خوب تشویق کند تا باعث دلگرمی آن‌ها برای پیروزی‌های بیشتر شود.»

راشدخان در سال ۱۹۹۸ میلادی در استان ننگرهار افغانستان به دنیا آمد و نخستین بازی‌ ملی خود برای تیم ملی کریکت کشورش را در سال ۲۰۱۷ در برابر زیمبابوه انجام داد و در آن بازی بسیار خوب درخشید. او توپ‌انداز چرخشی تیم ملی کریکت افغانستان است و در بخش توپ‌زنی نیز بسیار مهارت دارد.

راشدخان، از همان روزهای نخست شروع بازی کریکت، درخشش خوبی داشت و با وجود زمان اندک و سن کم، توانست جایگاه خود را در میان بازیکنان کشورش پیدا کند. او همواره در پیروزی‌های تیم ملی کریکت افغانستان نقش اساسی داشته و افتخاراتی برای این تیم کسب کرده است. راشدخان تاکنون در چندین لیگ معتبر جهانی حضور داشته است و در حال حاضر در لیگ کریکت استرالیا بازی می‌کند.

بیشتر از ورزش