رقابت آقا و بانوی زیبای افغانستان

این رقابت برای انتخاب بهترین مدل سال افغانستان برگزار شد

مدل‌ها برای انتخاب زیباترین آقا و بانوی افغانستان در سال ۲۰۲۰ به سکو رفتند - سرخط

چهار انفجار پیاپی در پایتخت افغانستان کافی نبود که رقابت «آقا و بانوی زیبای افغانستان» برهم زده شود. مدیران برنامه‌ به‌رغم تهدید‌های امنیتی که از جانب گروه‌های مسلح اسلامگرا متوجه پایتخت‌نشینان است، امروز شنبه رقابت‌ زیباترین مدل سال ۲۰۲۰ را برگزار کردند.

جوانان می‌خواهند نشان دهند که در سایه ناامنی‌های فزاینده که با اهداف سیاسی دنبال می‌شود، زندگی جریان دارد.

حتی کسانی‌ که دیگر بمب‌های مغناطیسی به طعنه و جوک تلخی برای آنان بدل شده‌ است، نیز از خانه بیرون آمدند تا طعم زندگی را در برنامه مدل سال بچشند و برای آینده خود شغلی دست‌وپا کنند.

در این رقابت تقریبا ۶۰ جوان دختر و پسر که به فعالیت در چارچوب «مدل» مد و زیبایی مشغولند، روی سکو رفتند. نام این دور رقابت‌ها هم انتخاب «آقا و بانوی زیبای سال ۲۰۲۰» بود.

برگزارکنندگان رقابت هم این گردهمایی‌ را با هدف شناسایی مدل‌های تازه و معرفی آنها به شرکت‌ها و نهادهای تبلیغاتی برگزار کردند. صنعت تبلیغات کشور چند سالی‌است که جان گرفته است، اما هنوز کمبود مدل موفق در آن احساس می‌شود. در برخی موارد مدل‌ها و عوامل تبلیغاتی از کشورهای همسایه ایران و پاکستان، کالاهایی را که در افغانستان خریدار دارد، از طریق تلویزیون‌ها به مشتریان افغان معرفی می‌کنند.

حامد ولی، از مدیران این برنامه، به خبرنگاران گفت:‌ «ما از میان شصت نفر بیست بهترین را انتخابات می‌کنیم و از میان آنها، ده بهترین و بعد دو نفر بهترین نهایی، یکی از میان مردان و دیگری از میان زنان، عنوان آقا و بانوی زیبای سال ۲۰۲۰ را از آن خود خواهند کرد.»

معیارهای مختلفی برای این گزینش در نظر گرفته‌ شده‌است.

جذابیت ظاهری، زیبایی چهره و اندام، ادا، سلیقه، کردار و گفتار معیارهایی است که داوران برای انتخاب بهترین مدل در نظر می‌گیرند.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بیشتر مدل‌ها لباس‌های سنتی افغان بر تن داشته‌اند، اما برخی نیز ترکیبی از لباس افغانی و غربی ارایه داده‌اند. آرایش‌ها هم چیزی بین آراستگی محلی و خارجی است.

این نخستین سال است که در کابل چنین رقابتی برگزار می‌شود.

مدیران برنامه در نظر دارند که پس از انتخاب آقا و بانوی زیبای کشور، آموزش‌های لازم برای موفقیت در شغل تازه‌ آنان را در زمینه «مدل»، در اختیارشان قرار دهند. 

دایره این شغل به تبلیغات کالاها محدود نمی‌شود و می‌تواند سرنوشت مدل‌های جدید را در دنیای تجارت، فیلم و سینما رقم بزند.

برگزاری این رقابت، ۹ روز مانده به از سرگیری دور دوم مذاکرات صلح طالبان با دولت افغانستان در دوحه قطر صورت می‌گیرد. در آن دور از دیدارها، دو طرف درباره تعریف‌ خود از افغانستان و آینده سیاسی این کشور گفت‌وگو و چانه‌زنی خواهند کرد. مذاکره‌کنندگان دولت می‌کوشند تا واقعیت‌های جدید کشور را به طالبانی که سال‌های سال از شهرها و مراکز و واقعیت‌های مهم اجتماعی کشور دورمانده‌اند، بفهمانند.

بیشتر از مُد و زیبایی