فرار صدها پناهجوی سوری پس از حریق در اردوگاهی در لبنان

این آتش‌سوزی کل اردوگاه پناهجویان را با خاک یکسان کرد

به گفته سخنگوی نهاد پناهجویان سازمان ملل ، کل اردوگاه که ۳۷۵ نفر در آن زندگی‌ می‌کردند، پس از حریق با خاک یکسان شد -  ABDUL MAJEED / AFP

صدها سوری پس از آتش‌سوزی چندساعته در یک اردوگاه پناهجویان در لبنان، ناچار از محل گریختند.

به گفته مسئولان، این آتش‌سوزی کل اردوگاه را با خاک یکسان کرد و چادرهای محل اسکان خانواده‌ها را از میان برد.

خالد الکبارا، سخنگوی نهاد پناهجویان سازمان ملل در شمال لبنان، گفت که چهار نفر با جراحت‌های سطحی ناشی از سوختگی به بیمارستان برده شده‌اند.

او گفت، روز یکشنبه برخی ساکنان اردوگاه به محل برگشتند تا ببینند چیزی از مایملک‌شان میان ویرانه‌ها مانده است یا نه. این اردوگاه غیررسمی در تکه‌ای زمین اجاره‌ای بنا شده‌بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته آقای کبارا، کل اردوگاه که ۳۷۵ نفر در آن زندگی‌ می‌کردند، پس از حریق با خاک یکسان شد.

تصاویر منتشر شده در روز یکشنبه، پناهجویان را در حال وارسی اردوگاه ویران شده در شهر بهانین در شمال لبنان نشان می‌داد، در حالی که از بخش‌هایی از آن هنوز دود برمی‌خاست.

به گزارش رسانه‌های لبنان، آتش‌سوزی پس از درگیری میان یک خانواده لبنانی در المنیه در شمال لبنان و ساکنان سوری اردوگاه شروع شد.

یک مقام لبنان گفت که ارتش مشغول بررسی علت حریق است و طی عملیاتی، کسانی را که مسبب درگیری بوده‌اند، بازداشت خواهد کرد.

این قبیل تنش‌ها در لبنان (که محل زندگی بیش از یک میلیون پناهجوست) میان شهروندان لبنانی و پناهجویان سوری که از جنگ در کشورشان گریخته‌اند، امری رایج است.

به گفته آقای کبارا، دعوا میان ساکنان محل و پناهجویان سوری اغلب «تاثیر فاجعه‌باری بر کل جامعه دارد.»

تنش میان لبنانی‌ها و سوری‌ها همچنین مربوط به زمانی است که سوریه حدود سه دهه بر همسایه کوچکتر خود چیرگی داشت و هزاران نیروی سوری در لبنان مستقر بودند.

این نیروها در پی ترور رفیق حریری، نخست وزیر پیشین لبنان در سال ۲۰۰۵ که باعث تظاهرات‌های گسترده ضدسوری شد، از لبنان بیرون رفتند.

چند ماه پیش از حریقی که اردوگاه پناهجویان در شمال لبنان را نابود کرد، آتشسوزی بزرگترین اردوگاه پناهجویان اروپا در یونان را که بیش از ۱۲ هزار و پانصد نفر در آن اسکان داشتند، از میان برد.

یک امدادگر داوطلب در آن زمان گفت که تنها یک «معجزه» مانع از تلفات گسترده ناشی از حریق در اردوگاه واقع در جزیره لسبوس در ماه سپتامبر شد.

در ماه نوامبر هم، حریقی در جزیره ساموس در یونان، چادرها و برخی بناها را در یک اردوگاه پناهجویان نابود کرد.

گزارش بیشتر از اسوشییتدپرس

© The Independent