«ان‌بی‌ای» دریافت پیش از موقع واکسن کرونا را برای اعضایش ممنوع کرد

انجمن ملی بسکتبال آمریکا در مورد کارکنان اداره درمان خود و کسانی که در معرض خطر بیشتری قرار دارند استثنا قائل شد

این ابلاغیه چند روز پس از لغو بازی میان تیم‌های «هیوستون راکتز» و «اکلاهما سیتی تاندِر»صادر شد-Garrett Ellwood/NBAE via Getty Images/AFP

انجمن ملی بسکتبال آمریکا (ان بی اِی) تزریق واکسن کرونا به اعضای تیم در مراحل اولیه توزیع آن را ممنوع کرده است.

آدام سیلور، کمیسر «ان بی ای» رسما به تیم‌های عضو انجمن هشدار داده است که اجازه ندارند در تضاد با اولویت‌های بهداشت عمومی  به بازیکنان، مربیان و کارکنان خود واکسن کرونا تزریق کنند.

گفته می‌شود لیگ بسکتبال آمریکا در یک ابلاغیه اداری اعلام کرده است که «تزریق واکسن به بازیکنان و کارکنان در چارچوب زمان و اولویت‌های مندرج در راهنمای بهداشت ملی انجام خواهد شد.» مدیران لیگ ملی بسکتبال افزوده‌اند که کارشناسان پزشکی آن‌ها نظر اداره نظارت بر غذا و داروی آمریکا (اف دی ای) را در مورد «ایمنی و موثر بودن» واکسن‌های فایزر و مدرنا تایید کرده‌اند.

این ابلاغیه تنها چند روز پس از لغو بازی میان تیم‌های «هیوستون راکتز» و «اکلاهما سیتی تاندِر» به دلیل مواردی از ابتلا به کووید-۱۹ صادر شده است.

جیمز هاردن، ستاره مسابقات بسکتبال، همچنین از پرتوکل‌های مرتبط با ویروس کرونا تخطی کرده است که تیم «راکتز» را بدون دستکم هشت تن از بازیکنانش گذاشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای سیلور در اوایل هفته گفت که به لیگ در دریافت واکسن کرونا اولویت داده نخواهد شد. وی گفت: «لازم به گفتن نیست که ما به هیچ‌وجه از صف (دریافت واکسن) جلو نخواهیم زد. ما برای دریافت واکسن منتظر نوبت خواهیم ماند. وقتی به تلاش‌های تدارکاتی و مسئولیت‌هایی که دولت مرکزی و دولت‌های ایالتی تقبل کرده‌اند فکر می‌کنید، جایی که قرار است هر شهروند در میان ۳۰۰ میلیون جمعیت،  دو دوز واکسن را دریافت کند، درک می‌کنید که چالش‌های تدارکاتی و نقل‌وانتقال و توزیع واکسن غیرقابل‌تصور است.»

ان بی ای در مورد کارکنان اداره درمان خود و کسانی که در معرض خطر بیشتری قرار دارند، استثنا قائل خواهد شد.

© The Independent

بیشتر از ورزش