صحبت‌های منصوریان در برنامه فوتبال برتر و جنجالی جدید در فوتبال ایران

این جنجال می‌تواند روی عملکرد تیم استقلال که هم اکنون دررده دوم جدول قرار دارد تأثیر منفی بگذارد

این روزها مشکلات و حواشی در ورزش ایران به یک موضوع کاملاً عادی تبدیل شده است، شاید کمتر روزی باشد که خبرهای عجیب و غریب در فوتبال ایران منتشر نشود. اما داغ‌ترین آن‌ها مربوط به مصاحبه جنجالی علیرضا منصوریان بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه استقلال است که از سمت مربیگری تیم تراکتورسازی تبریزبرکنار شده است.

این مصاحبه در برنامه تلویزیونی و ورزشی فوتبال برتر انجام شد و منصوریان نکاتی را بیان کرد که واکنش‌هایی را در روزنامه‌ها و فضای مجازی به همراه داشت. منصوریان که در این برنامه از عملکرد مالک باشگاه تراکتورسازی جناب آقای زنوزی بابت کنار گذاشتن و اخراج او تنها پس از پنج هفته معترض بود، این گونه بیان کرد که مدیرعامل آن وقت تیم تراکتورسازی، آقای علیپور که او نیز پیش از منصوریان سمت خود را از دست داده بود، بعد از برکناری منصوریان با او تماس گرفت و عنوان کرد که مالک باشگاه قبل از شروع مسابقات تصمیم به انجام این کار را داشت و از استخدام او به عنوان سر مربی پشیمان شده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این موضوع به گفته منصوریان که خود را فردی متعهد به تیم و بازیکنانش می‌خواند، «بسیار سخت و غیر قابل پذیرش» بوده است. او گفت: « این‌گونه رفتارها مناسب تیمی که ادعای قهرمانی در سر دارد و به‌عنوان یک تیم خصوصی فعالیت می‌کند، نیست. در هفته اول مسابقات تیم با پیراهن‌های اصل نشان تجاری آدیداس به گفته آقایان، پا به مسابقات گذاشت در حالی که بعداً متوجه شدیم این پیراهن‌ها در داخل ایران تولید می‌شود.»

همچنین او از تمام مردم تبریز بابت لطفی که به او داشتند تشکر کرد و گفت که حساب آن‌ها را از مالک باشگاه جدا می‌داند.

اما جنجالی‌ترین بخش صحبت‌های منصوریان مربوط به سؤأل محمد حسین میثاقی مجری برنامه بود که به نقل از یکی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی بیان شده بود، که نظر او را در مورد عملکرد استقلال در فصل جاری مسابقات پرسید.

 منصوریان در پاسخ به این سؤأل ابتدا از دوست سابق و همکار خود محمود فکری تقدیر کرد و او را فردی دلسوز و مهربان خواند و از تمام طرفداران استقلال خواست که کمی صبر پیشه کنند و مثل همیشه از تیم حمایت کنند. او خطاب به پرویز مظلومی و صمد مرفاوی چنین توصیه کرد که بهتر است ضمن حمایت از تیم، در سرشان تفکری را مبنی بر دخالت در کار سرمربی و نشستن بر جایگاه او نداشته باشند.

این سخنان باعث شد تا مرفاوی نیز واکنش نشان دهد، او در این باره چنین گفت: «واقعاً ارزش ندارد که بخواهم جواب او را بدهم، چه به عنوان یک انسان و یک ورزشکارهرگز بی‌وفایی نکرده‌ام و نان حلال خورده‌ام. منصوریان خودشیرینی زیاد می‌کند و فکر می‌کند فرزند استقلال است و حرف‌های تفرقه‌انگیز می‌زند، در فوتبال بسیاری بوده‌اند که به دلایلی با آن‌ها قطع همکاری شده است ولی هیچ‌کدام این موقعیت برایشان فراهم نشد تا در تلویزیون آن را مطرح کنند، اما او آمد و از این موضوع سوءاستفاده کرد و هر آن چه دلش خواست گفت. این خود فساد محسوب می‌شود، به همین راحتی اجازه دادند یکی به تلویزیون بیاید و چرت‌وپرت بگوید. او با سفارش غیر فوتبالی‌ها برگشته است.»

مرفاوی افزود: «زمانی که در تیم ملی بازی می‌کردم منصوریان آرزو داشت که با من عکس بگیرد.»

 این سخنان سبب شد تا واکنش‌ها شدت بگیرد، این در حالی است که پرویز مظلومی هنوز واکنشی نسبت به این صحبت‌ها نشان نداده است و به نظر می‌رسد که در روزهای آتی شاهد واکنش‌های بیشتری از طرفین باشیم. این جنجال می‌تواند روی عملکرد تیم استقلال که هم اکنون دررده دوم جدول قرار دارد تأثیر منفی بگذارد.

بیشتر از ورزش