ایلان ماسک فاش کرد؛ او می‌خواست در سال ۲۰۱۷ تسلا را به اپل بفروشد

تسلا در سال ۲۰۱۷ تنها «چند هفته» تا ورشکستگی فاصله داشت

REUTERS/Brendan McDermid/File Photo

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا می‌گوید که تلاش کرده بود تسلا را به یک دهم ارزش فعلی آن به اپل بفروشد، اما تیم کوک مدیرعامل اپل از ملاقات با او «امتناع» کرد. 

این کارآفرین متولد آفریقای جنوبی در توییتر فاش کرد که می‌خواسته شرکت خودروی برقی‌اش را «در تاریک‌ترین روزهای» آن در جریان ساخت مدل ۳ بفروشد. 

او این اظهارات خود را یک روز پس از آن ابراز داشت که گزارش‌ها خبر از قصد اپل به تولید خودرو برقی تا سال ۲۰۲۴ داد. 

آقای ماسک ادعا می‌کند که او نتوانسته حتی یک وقت ملاقات از مدیرعامل این غولفناوری برای بحث درباره یک معامله بالقوه بگیرد. 

«در تاریک‌ترین روزهای ساخت مدل ۳، من با تیم کوک تماس گرفتم تا درباره احتمال خریداری اپل از تسلا (به یک‌دهم ارزش کنونی آن) بحث کنم. وی از شرکت در جلسه امتناع ورزید.» 

وی پیش‌تر گفته بود که تسلا در سال ۲۰۱۷ تنها «چند هفته» تا ورشکستگی فاصله داشت، زیرا تمام منابع شرکت برای ساخت مدل ۳ صرف شده بود. 

 آقای ماسک اکنون با ثروت شخصی ۱۵۵ میلیارد دلاری دومین فرد ثروتمند جهان است. ارزش شرکت خودروی برقی او در سال ۲۰۲۰ به بیش از ۶۰۰ میلیارد دلار رسیده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رویترز دوشنبه گذشته گزارش داد که اپل با اتکا به پیشرفت‌های اخیر درفناوری باتری، تولید یک خودرو سواری با نشان تجاری اپل را هدف گرفته است. 

این غول سیلیکان‌ولی اولین بار در سال ۲۰۱۴ تصمیم به تولید یک خودرو گرفت اما این طرح به نام تایتان از آن زمان به کندی پیش رفته است. 

یکی از افرادی که با این طرح آشنایی دارد، گفت اکنون اپل می‌تواند از فناوری جدید باتری لیتیوم آهن فسفات استفاده کند که به طور چشمگیری هزینه تولید را کاهش می‌دهد و میزان برد خودرو را افزایش می‌دهد. 

اما آقای ماسک در توییتر خود اشاره کرد که تسلا از این فناوری باتری هم‌اکنون در برخی از خودروهایی که در کارخانه خود در چین تولید می‌کند، استفاده می‌کند. 

وی در توییتی نوشت: «عجیب است، اگر درست باشد.»

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی