ترامپ دستیار خود را به مدیریت معتبرترین برنامه تبادل دانشجو برگزید

۱۲ نفر وظیفه هدایت برنامه «فولبرایت» را بر عهده دارند

هوپ هیکس، مشاور ارشد دونالد ترامپ-Brendan Smialowski / AFP

دونالد ترامپ مشاور ارشد خود، هوپ هیکس را به هیات مدیره برنامه معتبر تبادلات دانشگاهی فولبرایت منصوب کرد. این بخشی از انتصاب‌های پایانی و سراسیمه او است تا حتی بعد از ترک ریاست جمهوری نفوذ خود را بر بسیاری از نهادهای مهم کشور حفظ کند.

۱۲ نفر وظیفه هدایت برنامه فولبرایت را با هدف تبادل دانشجویان و محققان دانشگاهی ایالات متحده با کشورهای دیگر، به عهده دارند. این برنامه، به عنوان معتبرترین برنامه بین‌المللی تبادل دانشجویان در جهان در نظر گرفته می‌شود. اعضای هیات مدیره برای سه سال خدمت می‌کند و در طول خدمت خود، هزینه سفرها و دفاتر آنها پرداخت می‌شود.

بر اساس قانون تاسیس این برنامه، اعضای هیات مدیره «افراد برجسته در زمینه فرهنگی، آموزشی، مشاور دانشجویی و نمایندگانی از وزارت آموزش ایالات متحده، اداره امور سربازان بازنشسته ایالات متحده، و نهادهای آموزشی عام‌المنفعه دولتی و خصوصی هستند.»

خانم هیکس، مدل سابق و مشاور روابط عمومی، در اوایل شکل‌گیری ستاد انتخاباتی آقای ترامپ در سال ۲۰۱۶ به آن پیوست. قبل از آن با ایوانکا، دختر رئیس جمهور، برای بازاریابی محصولات او در زمینه مد و پوشاک همکاری می‌کرد.

بعد از پایان یافتن انتخابات، او به کاخ سفید پیوست و نهایتا دبیر ارتباطات رئیس جمهور شد. سپس از این منصب استعفا داد و کمی بعدتر دوباره به کاخ سفید برگشت. یکی دیگر از اعضای کابینه ترامپ، یعنی خانم سارا هاکبی سندرز، سخنگوی سابق کاخ سفید نیز بعد از انتصاب خود در سال ۲۰۱۹، در جمع هیات مدیره برنامه فولبرایت قرار گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سابقه خانم هیکس به عنوان مشاور رئیس جمهور، تحت تاثیر دو رسوایی بزرگ قرار گرفته است. ظاهرا نام خانم هیکس که یکی از نزدیک‌ترین متحدان رئیس جمهور در کاخ سفید است، بیش از ۱۸۰ بار در گزارش آقای مولر آمده بود. او در بسیاری از جلسه‌ها و مباحث کلیدی در این زمینه، که بعدها به شدت مورد موشکافی و انتقاد قرار گرفت حاضر بوده است؛ از جمله ملاقات کذایی در برج ترامپ با ماموران روسی که وعده رسوا کردن هیلاری کلینتون را داده بودند، تلاش برای تغییر نظر دادستان کل، جف سشنز تا امتناع خود از شرکت در این پرونده را کنار گذارد و همچنین تلاش برای اخراج دبیر وقت اف‌بی‌آی، جیمز کومی.

در ماه اکتبر گذشته، خانم هیکس که بعد از کمی فعالیت در بخش تجاری به کاخ سفید بازگشته بود، به ویروس کرونا مبتلا شد که باعث شیوع موارد ابتلا در کابینه شد؛ چرا که او با رئیس جمهور و بسیاری از مقامات ارشد کابینه از نزدیک تماس داشت.

در روز سه‌شنبه؛ رئیس جمهور در مجموع تعداد پرشماری از متحدان، کارمندان و حامیان ستاد خود را به بیش از ۴۰ منصوب کرده است؛ از جمله مناصبی در مرکز جان اف کندی برای هنرهای نمایشی، هیات مدیره سرویس موزه و کتابخانه ملی، و ستاد تضمین منافع بازنشستگی.

پیشتر در ماه جاری میلادی، ترامپ، کوری لواندوفسکی و دیوید بوزی، از مقامات سابق ستاد انتخاباتی خود را به هیات مدیره سازمان تجارت دفاعی منصوب کرد. این سازمان به پنتاگون مشاوره می‌دهد و در تعیین ردیف بودجه کلان این سازمان نقش دارد. این اقدام باعث نگرانی بعضی از مقامات پنتاگون شده است چرا که از نظر آنان این دو مرد، از تجربه لازم برای این کار برخوردار نیستند.

© The Independent

بیشتر از جهان